kan geen mails versturen/ontvangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Clararthur

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2008
Ik word er knettergek van :mad:

Ik heb internet verbinding, maar kan geen e-mails versturen/ontvangen. Hij zegt dat hij de server niet kan vinden. De server is ingesteld via dezelfde naam als onze website (mail.dtad.be). De ingestelde poorten zijn 995 voor inkomende en 26 voor uitgaande mail.
Ik denk dat er iets fout gaat in mijn router (zou niet weten wat anders). Moeten die poorten in de router geforward worden? Openstaan?
Hoe kan ik deze poorten checken, en waar moet ik ze checken: op de PC of op de router?

Ik word er knettergek van :mad:

Ik heb internet verbinding, maar kan geen e-mails versturen/ontvangen. Hij zegt dat hij de server niet kan vinden. De server is ingesteld via dezelfde naam als onze website (mail.dtad.be). De ingestelde poorten zijn 995 voor inkomende en 26 voor uitgaande mail.
Ik denk dat er iets fout gaat in mijn router (zou niet weten wat anders). Moeten die poorten in de router geforward worden? Openstaan?
Hoe kan ik deze poorten checken, en waar moet ik ze checken: op de PC of op de router?

waarom 995 en 26?
Standaard is 110 en 25, voor SSL wordt meestal 995 en 25 gebruikt.
Probeer die combinaties eens.

Diegene die ons netwerk heeft geïnstalleerd, heeft dat zo ingesteld. 'k Heb laatst nog een draadloze laptop bij op netwerk geplaatst, en kon toen geen e-mail verzenden als ik poort 25 geselecteerd had voor uitgaande mail. Vandaar 26.
Heeft trouwens altijd gewerkt hoor, maar heb de indruk dat de router (D-Link DSL 2740B) tegendoet: dikwijls verlies van internetverbinding, en dan moet de router soms heropgestart worden.

Hoi,

www.dtad.be ????
bestaat ook helemaal niet, dus daar doe je al iets fout.
de server voor verzenden moet overigens altijd die van je provider zijn en niet van je website-hoster.
Bij je hostingbedrijf kan je overigens ook informatie krijgen, over hóe popmail-accounts in een mailprogramma in te stellen.

Was maar een voorbeeld.
www.diestsetaxi.be
inkomende e-mail server staat ingesteld op mail.diestsetaxi.be
uitgaande e-mail server staat ook ingesteld op mail.diestsetaxi.be

het rare is dat vanop ons netwerk we ook niet op de website kunnen, terwijl die wel degelijk online is... bij de buurman gezien

die taxisite is inderdaad gewoon in de lucht. raar!

heb je al eens geprobeerd om je router helemaal uit te zetten, minimaal 5 minuten wachten, dan weer aan, en ook je PC helemaal uit en weer opstarten.
je weet maar nooit en iets anders weet ik ook niet.

Ik had al geprobeerd met resetten van de router (wel geen pc heropgestart), wel geen 5min. Geen verbetering.
Morgen probeer ik om alles af te zetten (min. 5min), zowel router als pc.

Ik heb wel nog even een andere vraag. Moet ik de router de poorten 25/26, 110/995 forwarden of gebeurd dat automatisch? Ik weet namelijk dat deze poorten NIET in de forwardlist staan.

Groeten.

ik was er totnutoe vanuit gegaan dat de poort indicaties bij de accountinstellingen stonden. als dat inderdaad zo is dan zou ik de router op de defaultwaarde's zetten, tenzij je provider iets anders specificeert.

ik zou ook de firmware even willen updaten, maar de belgische site van D-link stuurt ons door naar engelse ftp om de firmaware te downloaden: niet online:confused:

Ik vind alleen via de australische site een firmware-bestand. Mag ik dit gebruiken, of moet ik wachten tot de engelse site weer online-is?

Beste PH-RVG,

Bedankt voor al je vele antwoorden. Alles gedurende 5min (het zijn er 10 geworden:)) afzetten en dan terug opstarten. En alles terug in orde!

Wat betreft instellingen van de router heb ik niets veranderd, dus de poorten voor e-mail worden automatisch geopend door de router.

Wel vervelend is dat we dit probleem al twee maal op twee dagen tijd gekomen is. Dus ik denk er toch aan om de firmware up te graden. In de configuratie staat wel duidelijk (in t' rood!) dat je de firmware niet mag veranderen vooraleer de ISP dat gemeld heeft. Is dat in mijn geval dan Belgacom, waar ik de internet-lijn van heb? Of is dat de webhosting firma?

Beste PH-RVG,

Wel vervelend is dat we dit probleem al twee maal op twee dagen tijd gekomen is. Dus ik denk er toch aan om de firmware up te graden. In de configuratie staat wel duidelijk (in t' rood!) dat je de firmware niet mag veranderen vooraleer de ISP dat gemeld heeft. Is dat in mijn geval dan Belgacom, waar ik de internet-lijn van heb? Of is dat de webhosting firma?

Normaal gesproken zou ik zeggen, de firma die je gebruikt voor het uitzenden van email. In dit geval dus Diestsetaxi, maar ik neem aan dat dat jullie eigen bedrijf is en je dus via een webhosting firma werkt en dan zou ik die firma even bellen en vragen. Ik vermoed dat bij jullie Belgacom alleen de infrastructuur ("het koper") verzorgt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan