Kan geen mails verzenden na update Thunderbird 45.1

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rolvert

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2011
Berichten
55
Hallo,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Na het updaten van Thunderbird naar versie 45.1 kan ik geen mails meer verzenden.
Dit is op 4 verschillende pc's. Eerst heb ik de vraagbaak van Thunderbird geraadpleegd wat echter geen oplossing bracht.
Daarna heb ik een oude versie van Thunderbird ge-installeerd na schoonmaak van het register: hielp niet.
Nieuwe en oude versie geprobeerd zonder virusscanner en firewall: ook niets.
De box "weet u zeker dat u dit bericht wilt verzenden" verschijnt en verdwijnt ook zoals altijd als ik op verzenden klikt, maar de
mail blijft staan en wordt niet verzonden. (zie bijlage)
Ben een beetje ten einde raad, want ik kan geen mails meer versturen.
Ik wil het liefst niet terug naar Outlook, hoewel ik daar nooit problemen mee had.
Hopelijk kan iemand de oplossing aangeven, waarvoor vast mijn grote dank.

Groet Rolf
 

Bijlagen

  • Thunderbird_001_21052016_165955.jpg
    Thunderbird_001_21052016_165955.jpg
    8,5 KB · Weergaven: 47
Controleer je mail-instellingen eens.
die zouden er ongeveer zo moeten uitzien:

uitgaande mail:
uitgaande.png

Binnenkomende mail:
account.png

Anders je accounts wissen en opnieuw installeren.
Als je nog niet met imap werkt (dus pop3) is dat DE gelegenheid om naar IMAP over te stappen.
succes er mee.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Kostenzer,

Bedankt voor de snelle reactie
Ik heb nog een laptop met Thunderbird 38.5 erop. Ik heb alle accountinstellingen vergeleken met de ge-update versie en die zijn precies gelijk.
Op de Thunderbird account heb ik 4 mails: 1x pop3 mail en 3x imap, geen van alle is te gebruiken voor verzenden, ontvangen gaat wel.
Het licht begint bij mij langzaam uit te gaan.

Groet Rolf

Controleer je mail-instellingen eens.
die zouden er ongeveer zo moeten uitzien:

uitgaande mail:
Bekijk bijlage 270093

Binnenkomende mail:
Bekijk bijlage 270095

Anders je accounts wissen en opnieuw installeren.
Als je nog niet met imap werkt (dus pop3) is dat DE gelegenheid om naar IMAP over te stappen.
succes er mee.
 
Mijn advies, gooi alles van thunderbird er af met bv Revo Uninstaller Pro
Installeer dan alles opnieuw.

Bij Imap is dat zeker geen probleem.
Zelf werk ik Tb 45.1.0 en heb gelukkig geen centje pijn.
Dat wens ik je ook toe.
 
Hallo Konstenzer,

Heb ik gedaan: helaas. Ook in veilige modus geen resultaat.
Ik heb gezien dat ik niet de enige ben, maar voorlopig heb ik geen oplossing kunnen vinden.

Groet Rolf
 
Heb ook een nieuw profiel geprobeerd: helaas.....
In safe mode zelfde probleem.

Ben een beetje aan het eind van mijn latijn :-(

Groet Rolf
 
Dat vind ik zeer jammer voor je.
Ik verwacht dan ook snel een update waar dit probleem opgelost wordt.
ik heb ondertussen 46.0.1

Verder succes er mee.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dezelfde versie en zonder problemen. Wat heb je als server voor uitgaande mail ingesteld staan? Als je naast andere accounts tevens een Gmail acount hebt, gebruik dan dan de SMTP server van Gmail eens:

gmailsmtp.jpg

Wel vind ik de vraag of je zeker weet dat je de mail wilt versturen vreemd, die heb ik nog nooit gezien.
 
Laatst bewerkt:
Je geeft in eerdere berichten aan dat je niet de enige bent met dit probleem, zonder aan te geven waar je dat hebt geconstateerd. Heb je de instructies hier al gevolgd?

Ik gebruik dezelfde versie (45.1.0) met IMAP zonder verdere problemen.
 
&Tommy 78
Lijkt me een zeer zinnige link, vooral de voorlaatste post.

Is het zo belangrijk om aan te geven hoe je weet dat je niet de enige bent?
Uit jou link blijkt het ook al
 
Is het zo belangrijk om aan te geven hoe je weet dat je niet de enige bent?

Nee, niet echt, maar misschien heeft Rolvert de door mij gegeven link al eerder gevonden, maar werkt de daar geboden oplossing voor hem niet. Dat is voor anderen dan wel handig om te weten, zodat het niet alsnog als oplossing aangedragen wordt.

Neemt niet weg dat ik natuurlijk wel hoop dat het probleem hiermee opgelost wordt :).
 
Ik heb dezelfde versie en zonder problemen. Wat heb je als server voor uitgaande mail ingesteld staan? Als je naast andere accounts tevens een Gmail acount hebt, gebruik dan dan de SMTP server van Gmail eens:

Bekijk bijlage 270113

Wel vind ik de vraag of je zeker weet dat je de mail wilt versturen vreemd, die heb ik nog nooit gezien.

Hallo Edmoor,
We hebben in totaal 5 pc's/laptops. Iedere keer na de update naar 45.1 had ik het verzend probleem. Ik heb nu nog 1 oude laptop met 38.5 die met dezelfde accountinstellingen als de andere pc's die nog prima werkt.
Dat popup venster ken ik niet anders heb het in alle thunderbirds tot nu toe gehad.
Groet Rolf
 
Je geeft in eerdere berichten aan dat je niet de enige bent met dit probleem, zonder aan te geven waar je dat hebt geconstateerd. Heb je de instructies hier al gevolgd?

Ik gebruik dezelfde versie (45.1.0) met IMAP zonder verdere problemen.

Hallo Tommy,
Ik heb windows en thunderbird in veilige modus gestart met hetzelfde resultaat.
De site is nuttig en zal ik eens doorspitten.
Bedankt voor je reactie, ik zal laten weten of het werkt en wat de oorzaak was.
Groet Rolf
 
Hallo Allemaal,
Bedankt voor de suggesties, ik ben er inmiddels uit.
Het was toch een extensie die voor de problemen zorgde. Eerst heb ik alle extensies uitgeschakeld en dat was de oplossing.
De box in het eerste bericht komt van een extensie , genaamd "Check and Send" , dit leek me de meest logische extensie die voor problemen zou kunnen zorgen. En dat was juist, de rest van de extensies werkt perfect.
Het enige wat ik niet begrijp is dat als Windows en Thunderbird in veilige modus gestart worden dat er dan schijnbaar toch extensies meelopen.....
Nogmaals bedankt voor het meedenken, dat heeft toch weer eens geholpen :)
Groet Rolf
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan