kan geen mails verzenden

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvbaal

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Berichten
568
Ik krijg onderstaande foutmelding, wat is er aan de hand?
Het is niet alleen bij dit adres maar ook bij andere adressen

Een fout bij het verzenden van uw bericht: Failed to add recipient: ??????@gmail.com [SMTP: Invalid response code received from server (code: 553, response: sorry, that domain isn't in my list of allowed rcpthosts (#5.7.1))]

groetjes
Juul
 
Dit is veel te weinig informatie.

Doe schermafdrukken van:
a. De SMTP server-instellingen, incl. het poortnummer dat je hebt ingesteld. Inlognamen van de SMTP servers ook tonen, maar maak de inlognaam zwart. Als de inlognaam een domeinnaam bevat, dan alleen het deel vóór het @ teken zwart maken.
b. Welk afzender je hebt ingesteld (weer het verhaal van a., dus het deel voor het @ teken zwart maken).

Alvast:
Als je een mailserver van je provider gebruikt, maar vanaf een netwerk dat niet van je provider is (denk aan mobiel Internet) én je meldt je niet aan met een inlognaam + wachtwoord bij de SMTP server dan probeer je (dus) te relayen via de mailserver van je provider, en daar kan die melding vandaan komen. Hetzelfde geldt als je niet correct inlogt op de SMTP server.
Ook een foutief ingesteld afzenderadres kan voor deze melding zorgen, maar de andere 2 genoemden zijn (veel) waarschijnlijker, nog.

Tijs.
 
Heel hartelijk dank voor je reactie. Ik heb contact opgenomen met mijn provider en die heeft het probleem opgelost.
Hij mailde het volgende:
Excuses, er was een probleem met webmail nav spam-verzending.
Ik heb instellingen voor webmail aan laten passen waarmee het verzenden weer mogelijk zou moeten zijn.

Groetjes
Juul
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan