Kan geen mappen verplaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Willeren

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2007
Hallo allemaal,
Ik ben regelmatig te vinden op deze site, en ik moet zeggen dat ik al meerdere keren geholpen ben met de antwoorden die gegeven worden op vragen van anderen met problemen. Maar het probleem wat ik nu aan de hand heb, kan ik nergens terug vinden. Ik heb gegoogled, maar helaas. Ik heb er volgens mij genoeg aan gedaan om er zelf achter te komen. Het gaat om het volgende;

Ik heb nogal eens wat bestanden in een map staan die ik wil delen in mijn netwerkje. Maar als ik in een map op de desbetreffende map klik die ik wil verplaatsen, en ik wil hem verplaatsen naar een andere map, dan schiet me pc vast en kan ik niets meer in deze map doen. Het enige wat ik dan kan doen is de map sluiten door op het kruisje te klikken. Dan ben ik alle icoontjes van mijn bureaublad kwijt en mijn taakbalk ook nog eens. Na een seconden of tien is alles weer terug, en kan ik gewoon weer verder gaan waar ik mee bezig was. Behalve de mappen verplaatsen dan. Me pc is niet trager dan anders en verder loopt ie nergens vast. Ik heb mbam al geprobeerd, reg cleaners, virusscanners(apart) erop los gelaten niets is er dat ik erachter kan komen hoe dit weg gaat.

Is er alsjeblieft iemand die dit herkent of mij hiermee kan helpen.

Alvast bedankt
Bart

Heeft 't eerder wél gewerkt?
Doe je dat vanaf 'n account waarvan je administrator-rechten hebt?
Heb je Home of Pro?

Ik heb windows home en ik heb altijd mappen verplaatst, overal en nergens naar toe. Ik heb een account waar ik alle rechten heb.

Je kunt je afvragen wat er evt. veranderd is(of je zelf hebt gedaan) sinds je dat wel nog kon,FirewallInstellingen,RouterInstellingen,werkgroep veranderd,wachtwoord veranderd,accounttype veranderd kortom er is geen eenduidige oplossing te geven voor je een en ander gecontroleerd hebt.

Laatst bewerkt:
Ik heb sinds kort een computer omgewisseld en weer opgenomen in het netwerk maar daarna heeft het allemaal gewoon gewerkt. Ik kan me niet heugen dat ik veranderingen heb gedaan. Nee want dan zou ik wel weten. Ik ben wel een maand of 2 geleden besmet geweest met het virus virtualmonde. Maar die is al weer een tijdje verdwenen. En zoals gezegd, mbam heb ik gebuirkt met spybot, en spyware remover en me nod 32. Allemaal gaven ze geen virussen aan, dus dat zal t niet zijn.

Ik heb wel een probleem met de computer van me dochter. Daar wilde ik vanuit mijn pc wat bestanden naar toe doen om zo wat progjes daarop te zetten en uit te voeren. Daarom kwam ik erachter dat ik niets kon verplaatsten. Het probleem wat ze heeft zou een virus kunnen zijn. Zou het kunnen dat ik via de router besmet met een virus bij haar vandaan? Kan de router sowieso besmet raken met een virus? Maar dat is weer een andere zaak.

Mijn dochter heeft xp home edition. Ik denk dat het probleem niet in het hetwerk zit. Ik kan namelijk wel in de pc van me zoon, en moeilijk in de pc van me dochter, waar ik eerst wel makkelijk bij kon. Maar in me eigen pc kan ik ook geen mappen verplaatsen.

Nou ik ben erachter hoor. Na veel vijven en zessen ineens het luminueze idee om eens systeemherstel te proberen, en wat denk je???? Ik kan alles weer op de normale manier doen met me computer.
Mik Zjegger, ik moest er even over nadenken je naam, maar ik snap m nu pas./ Ik vind m goed gevonden. Maar goed, Mik bedankt in ieder geval voor je reacties en dat je de moeite hebt genomen om me te helpen.

Graag gedaan en ben blij dat jezelf op 't idee kwam van systeemherstel,het is eigenlijk te simpel voor woorden,ikzelf doe zoiets zonder er over na te denken(systeemherstel staat bij mij in 't startmenu) enfin,ik doe mijn handtekening geen eer aan(kies 'n simpele oplossing voor een ingewikkeld probleem) haha!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan