Kan geen mappen verwijderen van USB stick vanwege onzichtbare bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jovado1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 mei 2010
Ik heb een net nieuwe USB stick van 128GB alleen werkt deze niet helemaal naar behoren. Als ik er veel files op wil zetten stopt hij ergens halverwege omdat er een file "corupt" zou zijn.

Wanneer ik daarna alles eraf wil halen haalt hij er een hoop af maar sommige bestanden zijn gewoon onzichtbaar geworden. Ze zijn ook niet verborgen maar de ruimte word wel gebruikt op de stick. De melding die ik krijg als ik de folder wil verwijderen is: "Cannot remove folder: The directory is not empty". Oftewel, die onzichtbare bestanden staan er nog wel op, maar ook weer niet omdat ik ze niet kan gebruiken!

Hoe kan ik dit oplossen? Ik heb al geformateerd maar het probleem blijft. Ik heb liever ook niet dat ik een speciaal programma nodig heb om elke keer dingen van mijn stick te verwijderen want dat is een beetje omslachtig..

In Vista:
Configuratiescherm>mapopties>weergave>(helemaal beneden, verborgen mappen en bestanden weergeven aanvinken.)

Dan even kijken welke bestanden het tegenhouden en die hier posten.

Gr. R. Gamer

Dat is niet het probleem. Als ik er veel bestanden (films ed.) verdwijnen ze vanzelf. Daarna kan ik de folder niet verwijderen omdat ze er ergens wel op staan maar de computer zegt van niet.

Rechtermuisklik op de betreffende map,
Eigenschappen,
En kijken of er een vinkje staat (of kruisje) bij Alleen lezen.
Zo ja, zorgen dat dat hokje leeg is.
Zo nee, back-up maken en formateren...

Ik heb het geprobeerd, dat werkte ook niet. Formateren gaat trouwens ook niet volgens de normale wijze.
Als ik in "mijn computer" met de rechtermuisknop en dan formateren doe geeft hij geen enkel formaat aan waarin hij geformateerd kan worden.
Hiervoor heb ik de HP USB format tool gebruikt. Hierna heb ik nog steeds hetzelfde probleem. Wanneer ik de USB stick in NTSC wil formateren probeert hij het wel maar na een tijdje een foutmelding dat het mislukt is.

Is hier sprake van een softwarematig probleem of is mijn USB stick gewoon kapot? Ik heb hem net nieuw gekocht dus hoop niet dat hij kapot is.:confused:

je kunt ook stick vernieuwen dan verwijderd het alles dan is het weer net als nieuw:thumb:

En hoe doe ik vernieuwen dan? Dat is iets waar ik nog nooit van gehoord heb:rolleyes:

wat voor model stick heb je?
je hebt toch altijd standaard programma 's op je stick via daar kan je je stick venieuwen als je die programma's niet hebt zal nog wel efe kijken voor je wat je dan moet doen.:)

Ja deze heb ik hiervoor gebruikt. Hiermee krijg ik hem wel in FAT32 geformateerd maar NTSC niet. Bij NTSC is hij er wel mee bezig, best lang ook en het laadbalkje gaat ook mee met de tijd. Als het balkje vol zit krijg ik een foutmelding en is hij niet geformateerd.

Wanneer ik hem in FAT32 formateer heb is het probleem er nog steeds en verdwijnen de bestanden die ik er op zet maar nemen ze wel ruimte in op de USB stick.

Echt een raar verhaal dit:rolleyes:

Okee, dit spreekt elkaar wel tegen.
Als ik op properties klik in "my computer" staat er dat er 28.2 GB in gebruik is.
TreeSize Free zegt dat er 0.0 MB in gebruik is, daarachter staat: [The system cannot find the file specified]

Die twee spreken elkaar tegen, ik heb de bestanden er ook wel op gezet en ze zijn vanzelf verdwenen. Duidelijk een probleem dus:rolleyes:
Alleen heb ik geen idee hoe dit kan komen. Heb ook geen virusen oid, de rest van mijn PC en externe harde schijf werkt 100% naar behoren.

Mijn computer is nu bezig met Ruveca. Alleen snap ik niet precies waarom ik dit moet doen. Als ik het goed begrijp herstelt Ruveca bestanden die verwijderd zijn?
Dit is niet wat ik nodig heb, mijn USB stick laat bestanden namelijk van zichzelf verdwijnen, dat is het probleem wat ik heb. De bestanden die ik er op gezet heb hebben totaal geen waarde dus die mogen van mij wel verloren blijven.

Hallo

Data die niet verwijderbaar is , zelfs niet met formateren , data die vanzelf verdwijnt , zijn duidelijke symptomen van defekt geheugen op de u.s.b. stick.

Een klein , maar goed prg die ik gebruik om h.d.d.'s en u.s.b. sticks te testen op hun integriteit is H2testw.

http://www.heise.de/software/download/h2testw/50539

Is normaal duitstalig , maar dit mag normaliter geen belemmering zijn , mits alles zichzelf wijst , en je na opstarten de taal kunt wijzigen naar het engels.

Jammer gemoeg vermeld je geen merk van de stick.

Uiteraard heb je ook nog zoiets als garantie , sommige merken geven levenslang , anderen 5 jaar of minder.

Peter

Laatst bewerkt:
Ik heb het even geprobeerd en dat programmaatje geeft inderdaad aan dat de stick corrupted is. Ik heb hem niet helemaal laten lopen omdat 128 GB heel erg lang duurt. Maar eerst is 1 GB goed en daarna heb ik nog 30 GB getest wat allemaal stuk is.

Het gaat hier om een Kingston 128 GB Datatraveler. Ik begin alleen te vermoeden dat ik opgelicht ben en dat het hier om een namaak gaat, de schrijfsnelheid is namelijk ook niet heel snel. Als de stick dan "corrupted" is, is er dan een manier om dit te maken of is het echt waardeloos nu?

Ik heb het even geprobeerd en dat programmaatje geeft inderdaad aan dat de stick corrupted is. Ik heb hem niet helemaal laten lopen omdat 128 GB heel erg lang duurt. Maar eerst is 1 GB goed en daarna heb ik nog 30 GB getest wat allemaal stuk is.

Het gaat hier om een Kingston 128 GB Datatraveler. Ik begin alleen te vermoeden dat ik opgelicht ben en dat het hier om een namaak gaat, de schrijfsnelheid is namelijk ook niet heel snel. Als de stick dan "corrupted" is, is er dan een manier om dit te maken of is het echt waardeloos nu?

Weggooien is ook een optie.

Hallo

Kingston geeft levenslange garantie.

Deze dus kontakteren , of via verkoper deze garantieclaim afhandelen.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan