Kan geen netwerk meer vinden op laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

AnneWil

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2006
Hallo,
ik heb thuis gewoon een router die met een kabel verbonden is met de 'hoofdcomputer'. Met mijn laptop heb ik dan draadloos internet via die router... tenminste.. eerst nog wel.
maar nu kan die gewoon opeens niets meer vinden, geen netwerken binnen bereik. Ik heb geprobeerd met mijn ds (:P) op internet te gaan maar dat kon ook niet, dus ligt het waarschijnlijk aan de router (lijkt mij)

Ik heb deze router (belkin) nog niet zo lang.. en ik weet er ook niet echt veel van..

Weet iemand hoe ik gewoon weer internet kan hebben op mijn laptop??
;D

Als je een eigen firewall hebt kijk dan of die van windows is uitgeschakeld op beide pc's.
start/uitvoeren/typ services.msc
Zet WF op gestopt en uitgeschakeld.

beiden staan al uit... kortgeleden deed hij het nog gewoon, nu kan hij opeens niets meer vinden...

Controleer de firewalls eens. Blockt misschien eentje? Kijk eens in de configuratie.

Ook kun je kijken of alle services nog wel lopen.
Start/uitvoeren/services.msc

Bijlagen

alles goed daar... :S ik snap er echt niets van.. opeens doet ie het niet meer, hij kan gewoon helemaal niets meer vinden.. het kan ook niet aan de firewalls liggen denk ik.. want hiervoor deed hij het gewoon nog wel..

Toch even controleren.
Je kunt ook van de router de stekker er een moment uit doen.
Kijk wat er dan gebeurt.

jeeeej ik deed ff die stekker dingen eruit enzo.. was ook super heet.. en nu doetie het gewoon weer.. waarschijnlijk overbelast ofzo....

heeeeeeeeel erg bedankt :D:D

Heb je een apart kabelmodem en router?
Zet beide computers uit
Haal dan van beide eens het stroom af.
Dan eerst de kabelmodem weer aan en wachten tot die volledig on-line is, dus ff wachte ...
Hierna de router weer aan en ff wachte ....
Dan opnieuw de computers starten.

Het zal nog wel eens gebeuren. Je maakt op die manier de router 'schoon'. Zorg ook dat je temp mappen leeg blijven. Kan ook problemen geven. Download CleanUp (Google). Gebruik dit na het surfen.

Zo, nu kan ik met een gerust hart de hond uitlaten :D

Dat was wel de oplossing ja maar heb ik al gedaan :P tog bedankt..
hoe doe je eigenlijk je bericht instellen zodat ie opgelost is/??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan