Kan geen netwerk selecteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sunder

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 okt 2007
Mijn draadloos netwerk heeft steeds goed gewerkt tot een paar dagen geleden, heeft zich plotseling iets vreemds voorgedaan:

Mijn laptop verbindt zich nog wel automatisch met beschikbare netwerken maar om een of andere bizarre reden blijft het kader "Een Draadloos netwerk selecteren" steeds leeg, met de boodschap:
"Er zijn geen draadloze netwerken binnen bereik gevonden, zorg dat de schakelaar voor draadloos netwerkverkeer op uw computer is ingeschakeld"

Dit slaat volgens mij echter nergens op aangezien de laptop wel automatisch verbindt met een beschikbaar netwerk.

Als iemand weet hoe ik de beschikbare netwerken opnieuw kan laten weergeven :thumb:

alvast bedankt

Probleem opgelost door "ccleaner" te laten runnen:thumb:

Dit heb ik een keer geantwoord op een andere vraag over niet aansluitbaar wireless internet.

Je moet toch even in je beschrijving kijken of er geen toetskombinatie is om je wireless internetkaart aan te zetten. Bij mij was dat alt 3. Maar goed dat haalde ik uit de gebruiks aanwijzingen van de laptop. (medion)

Op den duur kwam dit er als oplossing uit:
Goed nieuws, nou ja.. een beetje dan.. Aan de voorzijde van mijn laptop moest ik dus mijn draadloos netwerkkaart inschakelen.. ik las het al eerder, maar het drong niet tot me door DOM DOM DOM.. maar goed, nu heb ik dus alles geinstalleerd.. ik kom dan ook op de sweexwebsite..

Misschien heb jij ook ergens een knopje zitten waardoor je via een bepaalde combinatie van knoppen je verbinding in en uitschakeld.

Ik heb hier dus ook last van, ik heb de laptop sinds maandag, alles was goed, maar sinds gister doet internet het niet.

En het knopje voor het wireless staat gewoon aan.. ik heb al geprobeerd bij diagnose en herstel om het te repareren, maar uiteindelijk komt eruit dat mijn wireless niet aanstaat.. terwijl die wel gewoon aanstaat, en aan de router kan het niet liggen, want we hebben hier nog een laptop en die werkt gewoon wel.. o wie o wie, want nu moet ik telkens met een kabel gaan internetten

Een uitleg over ccleaner kan je hier vinden.
Voor verdere vragen hierover mag je een eigen topic openen.

Als je boven aan de pagina op draadloosnetwerk klikt en dan op "vraag stellen" rechtboven kun je een nieuwe vraag stellen. Want je eigenlijk niet in andersmans topic een nieuwe vraag stellen.

Je schakelaar voor aan en uit draadloos netwerk is verbonden met een lampje. dit moet aan staan. Dan werkt je wireless kaart in je laptop.

Hallo,

Bedankt voor jullie antwoorden, en sorry ik wist dat niet over vragen stellen in ander mans topics, ik zal er de volgende keer aan denken.

Maar ik heb net ccleaner gedownload en geinstalleerd, ik zal eens even kijken of het werkt.

En ja het lampje bij mijn wire less staat aan.

nja, het heeft niet gewerkt:(
ik ben nu aan de telefoon met de helpdesk...maar ik sta nog steeds in de wacht..
als het dan niet lukt dan maak ik een topic aan.:)

Nou het is gelukt hoor!

Ik heb net de helpdesk gebeld, (gister deed de thuis telefoon het niet mja)
Het bleek dus te liggen aan een vakje dat zichzelf uit heeft gevinkt, ik weet niet of jullie mijn niet-computer taal kunne snappen.

Ik moest naar taakbeheer gaan, en toen bij proccessen het progamma switcher.exe beeindigen, toen moest ik weer een nieuw progamma starten (nog steeds in taakbeheer) dus dat switcher, en toen op oke gelikt etc, en kwam er een balkje tevoorschijnd, en daar stond iets van 2,4 Ghz wirelless en 5 Ghz wireless.. en beide vakjes waren niet aangevinkt.
Dus die aardige meneer zei dat ik 2,4 Ghz aan moet vinken
en tadaaa nu doet hij het weer :thumb:

Maar op het einde zei die zo van; ja, dat gebeurd wel eens, dus de volgende keer weet ik hoe ik het moet oplossen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan