Kan geen Netwerkadress verkijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

glitch2

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2005
kep net een nieuwe router geinstalleerd, het draadloze netwerk word door mn laptop herkend als ik verbinding maak staat er het volgende bij het statusscherm

signaalsterkte: Uitstekend
status: Netwerkadress verkijgen

hij blijft echter heel lang staat op netwerkadress verkrijgen waarna de verbinding verbroken
word (na ongeveer 1 á 2 minuten)

mn laptop kan dus geen netwerkadress verkijgen, weet iemand hoe ik dit op los ? :confused:

welk type router heb je?

Heeft de router geen optie voor een logfile waarin je kunt zien waarom het adres niet wordt uitgegeven?

Zijstapje:
Via een vaste kabel werkt het wel?

via kabel werkt het wel, eveneens als ik de beveiliging van het netwerk haal, dus een onbeveiligd draadloos netwerk

via kabel werkt het wel, eveneens als ik de beveiliging van het netwerk haal, dus een onbeveiligd draadloos netwerk
Probeer eens WEP te selecteren in plaatst van WPA als beveiliging, dat wil ook nog wel eens helpen in dit soort gevallen.

ik zal het proberen, je hoort wel of het lukt of niet :thumb:

en kijk of je hem desnoods nog kunt updaten.
Misschien dat daar het probleem ook mee is verholpen.

met WEP hetzelfde verhaal en wpa2 personal ook , het gaat fout bij netwerkadress verkrijgen

met updaten bedoel je firmware voor de router ?

ja, link daarnaartoe is te vinden in mijn bericht.

Het zou connectivityproblemen oplossen, zo staat het in de beschrijving.

die link zie ik niet , maar connectivitiy problemen :confused:
ik kan wel verbinden alleen niet als er beveiliging op staat

mijn fout.
was ook een ander topic met problemen en had daar een update voor een driver gevonden (+ links ernaartoe erin gezet) En daar is bekend welke router het is :D

Trouwens, welke router heb je? Daar had je nog niet op geantwoord

Probeer ook eens de laatste drivers van je draadloze netwerkkaart van je laptop.
Windows is ook up-to-date?

Linksys WRT54G :D

niet dat ik zelf niet heb gekeken op de site van linksys
ik kies mijn router , dan firmware en upgrades dan moet ik aangeven welke versie ik heb
ze hebben firmware voor versie
1
2
3
4
5
6
8

je raad al welke versie ik heb :D
(inderdaad versie 7)

Ik ga ff proberen via mac-adress functie

Laatst bewerkt: