kan geen nieuwe partitie aanmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

killforce1

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2009
Hallo

Gister liep mijn laptop (acer7339) plotseling vast, toen ik hem opnieuw opstartte kreeg ik de volgende melding: a disk read error occurred press ctrl+alt+del to restart

na wat zoeken op internet stond er dat ik een systeem herstel moest uitvoeren, deze heb ik uitgevoerd door de combinatie alt + f10 te gebruiken. hij ging toen formatteren maar bleef een half uur op 0 % staan.
Toen gaf hij een error (ik weet niet meer precies wat er in stond, maar het ging over een windows boot cd) toen ik weer opnieuw ging opstarten kreeg ik de volgende melding:

Intel UNDI, PXE-2.0 (build 083)
Copyright (C) 1997-2000 Intel corporation

For atheros PCIE Ethernet Controller v2.0.2.7 (11.02.10)

Check cable connection!
PXE-MOF: exiting intel PXE ROM.
No bootable device -- insert boot disk and press key

Dus ik heb mijn windows 7 cd er in gedaan, setup laad gewoon. Ik krijg de keuze tussen upgrade en geavanceerd (volgens mij)
Nu moet ik dus de 2e optie hebben, daar krijg ik een scherm te zien waar ik de partities kan toewijzen.

Er staat Schijf 0: niet toegewezen ruimte: 486.8 gb (de totale grootte van mijn schijf is 500gb dus dit klopt wel)
Er komt dan een driehoekje te staan dat windows daarop niet geinstalleerd kan worden (logisch want de schijfruimte is niet toegewezen aan iets)
Als ik probeer de schijfruimte toe te wijzen door op het knopje nieuw te drukken (dan maak je een nieuwe partitie aan?) dan duurt het vrij lang en zegt hij: Kan windows niet op deze schijf installeren. en dat ik de schijf controller moet inschakelen in het bios. Als het goed is staat dit goed ingeschakeld, ik heb bios ook al een keer naar de standaardwaarden teruggezet... hij stond altijd op ahci? en nu ook nog steeds...

Heeft iemand een idee hoe dit allemaal kan en hoe ik windows er nu weer op krijg ??

Alvast bedankt!

Killforce1

Daar heb ik maar 5 woorden voor nodig: "Je harde schijf is stuk".
Kijk of je nog garantie hebt, anders een nieuwe harde schijf bestellen.

maar hij herkent hem verder nog wel in bios? en hij weet blijkbaar ook nog hoeveel geheugen dat ding heeft?

Kijk even of je een "virus blocker" of "boot partition protection" in je bios hebt en deze aan hebt staan. Je kunt anders ook even een andere bootCD proberen.

Het is inderdaad mogelijk dat je HD overleden is, maar misschien eerst even de andere opties bekijken.

maar hij herkent hem verder nog wel in bios? en hij weet blijkbaar ook nog hoeveel geheugen dat ding heeft?
Dat zegt vrij weinig.
Een harddisk kan kapot zijn door geen data te lezen, maar wel als schijf herkend worden (ongeformatteerd en dan niet kunnen formatteren).
Hij kan door de BIOS niet herkend worden maar wel als externe schijf herkend worden in Windows, met slechte tot geen toegang tot de data erop.
Hij kan metalen tikgeluiden maken, traag zijn met inlezen maar toch nog wel functioneren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan