Kan geen partitie voor windows 7 maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aristona

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2010
Berichten
10
Hallo mensen..

Ik heb nu windows Vista op een harde schijf van 364gb met 218gb over.

Omdat ik Vista niet super vind wil ik windows 7 gebruiken, dus heb ik nu een beschikking over windows 7.

Nu had ik bedacht, een partitie te maken (een kleine) voor Windows 7. en dan me programma's van de oude partitie te runnen.
Nouja. Zo gezegd zo begonnen, Partitie maken.

Nou mijn grote irritatie. Ik zit bij schijfbeheer, en kijk bij de C:/ schijf, met windows vista. Dan doe ik daar rechtermuisknop op, en kies ik volume verkleinen. Maar dan geeft die aan dat er geen ruimte is om te verkleinen. Hoe komt dit, en hoe maak ik nog een partitie aan?


Gelieve hulp te krijgen :). Ben geen expert maar hou wel van experimenteren en heb vanmiddag me computer ook verholpen van STOP BsoD met 0x0000C1F5.. Dus geen totale onwetende, maar gelieve wel duidelijk en geen moeilijke woorden =D

Bvd, Randy

Edit 22:42 :

Een woordje veranderd
 
Laatst bewerkt:
WELKOM OP HELPMIJ...

Download dit progje maar daaar gaat zekers mee lukken.
Open het ...ga met je muis op de rechter vertikale lijn staan van C en maak schuifbeweging naar links.
C wordt nu kleiner.Overgebleven ruimte kan je dan een nieuwe partitie van maken.

EDIT: beide progjes zijn gelijk aan elkaar.Aaan u de keuze of die van Harrysnor of die van mij.
 
Laatst bewerkt:
Laat ik nou net zo programma geprobeerd hebben,

Die kon geen partitie maken en wou dus rebooten en de taak afmaken, weer zo gezegd zo gedaan, gaat die tijdens het opstarten naar de wizard, geeft die wizard aan dat het niet kan.

(Wordt met de minuut hopelozer)
 
Vreemd...

die progjes gebruik ik met enige regelmaat en nooit problems.
Welke heb je precies gebruikt?
 
Partition Wizard Home Edition, Ga nu die Easeus proberen,

Maar wat ik zei, 25gb partitie maken, daar windows 7 in zetten, en de bestanden van de andere partitie gebruiken, kan?


(Hoopt)
 
Ja dat kan...

Ik heb een dualboot met xp en w7 gehad.In w7 kon ik bijv naar mijn muziek op c etc.
Dat is wat je bedoelt?
 
Ok, ik zit dus in EASEUS, mijn hardeschijf heb ik ge'resized' naar 30 gigabyte minder, nu.. sta ik dus hier..

(Zie plaatje)

Dat linkse gele stuk is mijn bezette stuk, daar ben ik vrij zeker van, mijn partitie deel zit er verre vandaan, dus ik zou toch geen bestanden missen later?

Toch?

(gaat verder met hopen)
 

Bijlagen

  • EASEUS1.jpg
    EASEUS1.jpg
    94 KB · Weergaven: 105
Nu moet je met je muis op de rechter vertikale lijn gaan staan.muisklik inhouden en slepen naar links.
 
Je bestanden die in windows vista staan kun je inderdaad gebruiken in windows 7.

maar programma's die je geinstalleerd hebt in windows vista, kun je niet gebruiken in windows 7, en andersom.

Grt

Rens
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan