kan geen partities aanmaken en/of formatter

Status
Niet open voor verdere reacties.

brutus

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2000
Ik heb twee HD's in mijn pc, beide op dezelfde IDE controller, dus een master en een slave.
De slave levert nu problemen op. Ik heb hier linux op gehad, maar daar is iets mis mee gegaan en daarom wou ik dat er weer afgooien.
Ik heb met partition magic 8 geprobeerd om de linux partities weg te gooien. Dit gaf een aantal read en write foutmeldingen, maar dat is toch gelukt. (al ben ik daar niet helemaal zeker van)
Het probleem is nu dat ik geen nieuwe partities op de schijf kan maken, want ook dan krijg ik fouten.
Ik heb dit al geprobeerd met Partition Magic, Fdisk, Aefdisk en met de Linux installer. Allemaal kunnen ze er niets mee. Ook heb ik al geprobeerd om hem met scandisk te scannen, maar omdat er geen stations op die schijf zitten gaat dat niet. Ik zit nu dus met een 20gig harde schijf die alleen maar allocated aangeeft.

Kan ik hier nog iets aan doen of is ie gewoon dood?

Voor wat 't waard is:
De onwillige disk alleen aansluiten, booten vanaf floppy.
Vervolgens toch nog 'ns FDISK, anders checkdisk, om evt. fouten aan het daglicht te brengen.
suc6

en anders kijken bij producent van je harddisk naar een diskmanager software, en daarmee opnieuw partities aanmaken

Juist voor dit soort klusjes gebruik ik ranish, een partitiemanager, prima om rare en verkeerde partities mee te verwijderen.

succes

Dames en/of heren,

Hartelijk dank voor de tips.
Het alleen aansluiten van de schijf bleek afdoende te zijn. Ik begrijp nog steeds niet waarom, maar hij doet het iig weer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan