Kan geen partities maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pope19

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 mei 2007
Berichten
1
Hallo iedereen, ik zit met een klein probleempje.. Ik heb een laptop (Dell, Inspiron 6400) en ik zou graag mijn harde schijf in 2 delen (1 deel met windows xp, en 1 deel met vista). Daarom dacht ik PartitionMagic 8.0 te gebruiken, door velen aangeraden om zijn gebruiksgemak.

Maar ik heb een probleem dus: Als ik partition magic open, en klik op 'Create a new partition', opent er een wizard. In de 2de stap moet ik een Disk kiezen, C bij mij.. Maar als ik op next klik, krijg ik volgende mededeling: 'The selected disk contains one or more partitions which cannot be moved. To complete this task, use the Operations menu rather than a wizard.'

Maar in het Operations menu kan ik niet op 'Create partition' klikken (grijs weergegeven)..

Kan iemand mij helpen?

En is het mogelijk om, eens het zover is, te switchen van xp naar vista zonder de pc opnieuw op te starten? En bij het opstarten van de pc te kunnen kiezen tussen vista en xp?

Alvast bedankt!
 
Waarom PM?:confused: , er zit in Vista ook een partitiemanager, trommel maar eens diskmgmt.msc in start, uitvoeren in, of in de opdrachtprompt.

Je zult wel eerst een partitie moeten verkleinen om in de ruimte die vrijgekomen is een partitie te kunnen maken.
 
@ Lange Pier:
Ik denk dat hij Vista nog moet installeren op de tweede partitie. Dan moet hij dus wel degelijk iets als PM gebruiken, niet?

@ Pope19:
Zoals LP schreef: eerst de bestaande partitie verkleinen, dan pas kan je een tweede partitie aanmaken om je Vista in neer te poten.
 
Volgens mij wordt/werd de laptop geleverd met Vista.

Overigens staan daar voldoende topics over, XP na Vista, en visa versa.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan