Kan geen .pps meer openen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

grace101

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2007
Hallo,
ik kan geen .pps meer openen, ik heb geen Microsoft Office, maar wel de power point viewer voor 97 en later.
Ook als ik het eerst opsla in documenten opent het niet.
Ik heb maleware en spyware gedraaid.
Alle power point viewer(s) verwijderd met Revo.
In regedit staan er toch nog meerdere.
Een nieuwe gedownload, maar niks helpt!
Wie kan mij helpen?
Helpmij.jpg

Ps ik heb Windows 7, ik weet niet of deze vraag in het goede forum staat.

sla een pps op ( bvb op buroblad )
rechtsklik erop ==> openen met ==> programma selecteren via verkenner ==> aanvinken altijd gebruiken voor openen dit bestand.

Zie ook deze link (de instructies rondom Powerpoint Viewer 2007), maar ik vermoed dat de tip van de jean ook een oplossing geeft dus probeer die eerst.

Tijs.

Verplaatst naar de Powerpoint afdeling.

Aanvinken dat dit bestand moet worden geopend met ppsviewer heb ik al meerdere keren bekeken.
Het staat goed, ik heb het zelfs een keer veranderd en (na het opnieuw installeren van viewer)
weer goed gezet.
En die link naar dat programma is dat betrouwbaar? Ik zie van alles staan over toolbar en Firefox.

Link naar welk programma? In mijn posting staat alleen een instructie over het gebruik van regedit.exe
dus toolbars hoe je niet aan te klikken of te gebruiken.

Tijs.

Sorry dnties, niet gescrold!
Op deze voorbeelden heb ik er 1 kunnen veranderen,
maar heb ik de 2de wel? Het staat er nl iets anders op.Help2.jpgHelp1.jpg

Hij doet het!!! Volgens mij heb ik die 2de helemaal niet nodig.
Heel erg bedankt voor de hulp!

Voor beide types bestanden moet je resp. kijken in
HKEY_CLASSES_ROOT\PowerPointViewer.SlideShow.12\shell
en
HKEY_CLASSES_ROOT\PowerPointViewer.Show.12\shell

In je tweede schermafdruk kijk je echter in HKEY_CLASSES_ROOT\PowerPoint.Show.12\shell

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik mis nog (tweede deel van de instructie)
HKEY_CLASSES_ROOT\PowerPointViewer.Show.12\shell

In al je schermafdrukken zie ik alleen (van deel 1): HKEY_CLASSES_ROOT\PowerPointViewer.SlideShow.12\shell

Heb je het in HKEY_CLASSES_ROOT\PowerPointViewer.Show.12\shell ook al goed gezet?

Tijs.

Volgens mij staat die er niet tussen, of kijk ik weer niet goed?

ik zie 'm staan in je laatste schermafdruk in het linker deelvenster, precies bovenaan! Dus een paar 'stapjes' hoger dan wat je daar UITGEBREID getoond hebt.

Tijs.

JA! :) Vlgs. mij heb je nu de hele instructie goed, dus zowel voor .ppt als voor .pps bestanden! :)

Als je vraag is opgelost, nu, graag nog je vraag als opgelost aangeven: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan