Kan geen primaire partitie maken op nwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

evenrooy

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2005
Wilde mijn net nieuw aancgeschaft pc leeg maken en opnieuw opbouwen. zaten 2 NTFS partities op die ik met fdisk heb verwijderd. Dus geen partities meer te vinden op schijf. Daarna de bekende keuze "1" een primairy Dos partitie maken gekozen. Kreeg meteen de melding "veryfiying drive integrity. 8% complete" te zien (even ook 1%) maar vervolgens blijft íe daar ook in hangen en al wacht je een dag, hij blijft op die 8% staan en iedere kaar weer na hernieuwd opstarten. Zonder bootdiskette ('98) kan ik er nu helemaal niet in, want hij heeft toch al het bootgedeelte van de harde schijf (200 gb) gewist. Zit nu met een nieuwe pc die voor oud vuil in de hoek staat. Weet iemand hoe ik toch die partitie kan maken en vervolgens formateren en vullen? Is er niet ergens een bootcd te downloaden en te branden?
HELP!!:evil:

Hoi.
Ga naar www. bootdisk.com, daar kun je een opstartdiskette voor WinXP downloaden.
Met de floppy kun je partitie's maken (fdisk), formatteren en XP Pro/Home installeren.
Madboot (www.madboot.com) is een andere mogelijkheid die ik zelf graag gebruik.
Succes !
Harry.

Als je harddisk leeg is en zonder partities, dan kun je met de windows xp cd-rom gewoon booten.
Als je de wizzard van installeren gaat volgen, kom je op een punt waar je partities kunt aanmeken. In ieder geval kun je de C:\ aanmaken, en als ntfs formatteren.

Na de installatie kun je bij schijfbeheer de overgebleven ruimte toewijzen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan