kan geen programma's en andere dingen op mijn pc openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

chaya

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2007
Doormiddel van een patch die ik op mijn pc gezet heb, kan ik nu msn, software(configuratiescherm) en al mijn andere programma niet meer openen.
Elke keer als ik iets wil openen komt die patch te voorschijn. :(
Ik heb geprobeerd in veilige modus systeemherstel te doen maar dan komt die patch ook weer te voorschijn.
Door een domme aktie van het binnen halen van een niet legale patch :o kan ik nu alleen nog maar op internet.
Kan voor de rest mijn pc niet meer gebruiken.
Ik weet dat het dom was om dat erop te zetten en ik heb er ook een heel erg veel spijt van.
Maar kan iemand mij helpen om het ongedaan te maken?
Alvast bedankt.
Mvg
Chaya

Kan je het niet onder sofware niet delete, ander moet het proberen onder veilige mode.
Onder veilige mode kom je met het opstarten van windows en F8 ingedrukt houden en daar het progr. te delete.
Van welke progr. is die patch.

Laatst bewerkt:
Ik heb met die veilige mode al geprobeerd en lukt niet.
Ik weet ook niet of ik hier kan en mag melden hoe het programma heet.

Als je legaal over een foutmelding praat is er niets aan de hand.

maar was niet een legale patch.:(
ik weet niet wat ik precies wel en niet kan schrijven hier en ik wil geen problemen.

Je mag hier niet over illegaal plaatsen maar wel over je probleem praten.

dat is typisch voor het vundovirus ...
download de vundofix eens, mss helpt dat wel.
HIER vind je de fix.

en HIER meer info.

Laatst bewerkt:
wil je wel ff zegen waar deze patch voor bedoeld was ?
misschien weet ik er dan iets op.

de patch was er voor bedoel om het programma fatsoenlijk te laten lopen, hoefde ik me niet te registreren, regcure is prog.

Ik wou vundafix gaan doen maar kan hem niet openen alweer die patch in beeld.
Alles wat ik gebruik of wat ik wil gaan doen komt die patch in beeld.
:(

In deze zip-map zit een REG-bestand. Dubbelklik erop en bevestig wanneer de pc je vraagt het document aan het register toe te voegen.

Met dank aan Microsoft MVP Doug Knox

Wat een kreng zeg die patch van je. Dan proberen we iets anders. :D

• Ga naar Start >> Uitvoeren....
  • Typ CMD.
  • Druk op OK.
  • In het DOS-venster dat nu verschijnt, typ je cd WINDOWS en je drukt op enter.
  • Je ziet dat je nu in de map Windows terecht bent gekomen (in het DOS-venster).
    cmd_cd_windows.gif
  • Typ nu regedit en druk op enter.
  • Als er een fout verschijnt, typ je copy regedit.exe regedit.com en druk je op enter. Vervolgens typ je regedit.com en je drukt op enter.
  • Je bent nu in de registereditor, deze werkt volgens het zelfde principe als je gewone verkenner (met de mapjes en toestanden). :D
  • Ga via de mapjes naar HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\open\command.
    exefile_open_command.gif
  • Als daar bij gegevens hetzelfde staat als op mijn screenshot, is het oke en sluit je het programma.
  • Indien niet verander je de waarde van de sleutel door erop te klikken met rechts en wijzigen te nemen.
  • Geef de sleutel de waarde "%1" %*. Dat wil zeggen, een aanhalingsteken, een percentteken, een aanhalingsteken, een spatie, een percentteken, een sterretje. Sla dat op.

Laatst bewerkt:
Uhh, kom ook niet in cmd. zie nu alweer die patch.:shocked:

Ahja, juist ja... dom van me.

Verander CMD in command.com en volg dan gewoon de andere stapjes.

Het is gelukt, staat het zelfde als bij jou.

Laatst bewerkt:
Dat kan niet :D Dat mag niet! Dat moet lukken.

cmd_cd_windows2.gif

Spaties toch niet vergeten ofzo?

Oke, laten we even recapituleren. Wat hebben we gecontroleerd?
  • EXE-bestanden worden door het systeem herkend en uitgevoerd als exefile.
  • Exefiles worden correct geïnterpreteerd door het besturingssysteem. ("%1" %*)
  • Het moet dus een virus zijn.

Gelukkig zijn onze vrienden van Nucia.nl er nog om dit voor je op te lossen. Via het programma hijackthis kunnen ze op basis van een log zien of er een trojan/virus op je systeem zit. Ik ga je nu even doorverwijzen naar dat forum aangezien wij hier op helpmij geen hijackthis-logjes meer nakijken.

1. Lees eerst goed de handleiding van HijackThis:
    http://www.nucia.nl/toonhandleiding.php?handleidingid=9
  2. Lees dan het volgende bericht goed door:
    http://www.nucia.nl/forum/showthread.php?t=12
  3. Registreer je dan op Nucia/ASO Forum.
    http://www.nucia.nl/forum/register.php
  4. Plaats daarna je HijackThis-log in de daarvoor bestemde forumsectie:
    http://www.nucia.nl/forum/forumdisplay.php?f=38

Geef de mensen van Nucia.nl ook de link naar dit topic zodat ze weten wat we al geprobeerd hebben.
De link is http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=302137

Waarschijnlijk zal hijackthis.exe niet werken aangezien geen enkele exe het doet bij jou. Je kunt dit als volgt oplossen:
  • Als je het programma gedownload en uitgepakt hebt, ga je naar het mapje waar het programma in staat. Je drukt in de verkenner op Extra >> Mapopties
  • Ga naar het tabblad Weergave en zoek de regel op die op de screenshot staat. Haal het vinkje WEG.
    mapopties-weergave-exenties_aan.gif
  • Druk op OK en je zult zien dat nu alle bestanden een extensie hebben gekregen.
  • Hijackthis zal nu hijackthis.exe zijn. Hernoem het bestand nu naar hijachthis.com.
  • Nu kun je het programma hopelijk starten. Post de log op nucia.
  • Zet als je wil het vinkje terug.

Laatst bewerkt:
Probeer het volgende eens:

- sluit je internet-verbinding af (kabel eruit b.v.)
- start op in veilige modus
- voer dan systeemherstel uit naar een datum voordat je die prog en de patch geinstalleerd hebt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan