kan geen programma's installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

emanueldewitt

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2007
Ik heb een Sony VAIO VGN-N31M/W laptop van ruim een jaar oud, met Vista home extra.
Op een gegeven moment was ik Acrobat reader kwijt.
Ik kan nu geen programma's (van internet, bv Acrobat reader) kan installeren. Bij (mislukte) installatie van Acrobat kreeg ik de mededeling:
er is een fout opgetreden tijdens de installatie van het onderdeel Microsoft.VC80.CRT, version ="8.0.50727.163", type="win32", publicKeyToken="1fc8b3b9a1e18e3c", processorArchitecture="x86".
Als ik nu Acrobat probeer te downloaden en te installeren krijg de mededeling:
An error occurred during the installation of assembly component {98CB24AD-52FB-DB5F-A01F-C8B3B9A1E18E}. HRESULT: 0x80073712.
Ik krijg ook geen Windows-updates, en krijg dan bijna dezelfde foutmelding.
In afwachting, Emanuel

is je pc virusvrij/spywarevrij?

al eens gescand met superantispyware?
wat is ook de foutmelding van de automatische updates?

is je pc virusvrij/spywarevrij?

al eens gescand met superantispyware?
wat is ook de foutmelding van de automatische updates?

reactie
Dank voor je bijdrage.
1. Ik heb met een superspywarezoeker gezocht, dat hielp niet. Ik kan hem nu niet meer vinden.
Welke zou je aanraden om echt helemaal een super te krijgen?
2. De foutmelding bij het niet installeren/downloaden van Vista-updates was 8000FFFF. Na verwerken van een tip (uit VistaBits.nl) is de foutmelding 80073712

Dank voor je reactie.
Malwarebytes geinstalleerd en laten zoeken (vond nog een Trojan, had McAfee die 10 minuten eerder laten zitten?). Daarna wwer hetzelfde probleem. Ik krijg zowel bij een mislukte installie als bij een mislukte download/installatie van msoft de foutmelding 80073712.
Van vistax64.com werd ik niet wijzer.
De kans dat het ongerief wordt veroorzaakt door een ongewenste indringer, lijkt mij niet gering. Maar hoe zou ik die na deze stappen nog wegkrijgen?

probeer voor je updates ook dit eens (dat is een uitgave die bij de nieuwsbrief zal van schoonepc.nl) wie weet helpt het jou ook wel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan