Kan geen programma's verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Denice

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2009
Op mijn laptop kan ik sommige programma's niet verwijderen?
ik krijg dan een foutmelding met; De systeembeheerder heeft het systeem zodanig ingesteld dat deze installatie niet kan worden uitgevoerd!
Toch ben ik echter de enige gebruiker op deze computer en ook ben ik administrator,
wat het rare is is dat het ook niet bij aller programma's is? ik hoop dat jullie me kunnnen helpen wat ik snap er niks meer van en het is behoorlijk iritand!

Dit is géén hardware-probleem maar een besturingssysteem-probleem.

Klik dus onderaan je eigen vraag op "Meld misbruik in dit bericht", en vraag aan de moderatoren je vraag te verplaatsen naar het juiste besturingssysteem-subforum.

Natuurlijk in dat bericht naar de moderatoren aangeven welk besturingssysteem er draait op je laptop.

Tijs.

Ik neem aan dat je deïnstalleert vanuit Configuratiescherm -> Programma's of (indien Klassieke weergave) via Configuratiescherm -> Programma's en onderdelen.
Ik neem óók aan dat je pc gewoon een stand-alone pc is, en dus niet in een Windows domein is opgenomen.

Als dat allemaal klopt, doe eens het volgende:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> gpedit.msc
Kijk wat er staat onder Gebruikersconfiguratie -> Beheersjablonen -> Windows Installer
Staat daar iets ingesteld? (bij mij staat alles als Niet geconfigureerd).

Kijk in gpedit.msc ook bij Computerconfiguratie -> Beheersjablonen -> Windows Installer
Staat daar iets ingesteld? (bij mij staat alles als Niet geconfigureerd).

We horen het wel.

Tijs.

okee sorry maar wat bedoel je hiermee:confused:

[Windows-toets]r toetscombinatie -> gpedit.msc

Als ik dat moet zetten bij uitvoeren, doet dat het al niet
dan zegt tie dat hij het bestand niet kan vinden?!

Laatst bewerkt:
Ik bedoelde dus dat gpedit.msc ingevuld moet worden in het Uitvoeren vakje en dan op Ok drukken.

Als je dat geprobeerd hebt en dan al zo'n melding krijgt, dan ziet het er helemaal niet goed uit. Ik verwacht dat je dan met virussen/trojans/spyware etc. te maken hebt.

Ga naar deze link, en doe wat daar gezegd wordt.

Verder kun je (als test) nog eens proberen om gpedit.msc tóch te starten:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> %windir%\system32\gpedit.msc
en/of (indien NL versie van Vista):
[Windows-toets]r toetscombinatie -> %windir%\system32\nl-NL\gpedit.msc
Natuurlijk zal dit niet werken als het bestand écht weg is.

We horen het wel.

Tijs.

Oeps, je zult wel Vista Home hebben. Die kent geen gpedit.msc (hogere versies hebben dat wel). Scannen op malware altijd goed is om te doen, dus breek dat niet af, maar heeft waarschijnlijk geen invloed op je probleem.

Wat je zou kunnen doen is het volgende:
1. Maak een snelkoppeling naar cmd.exe op je bureaublad
2. Rechtsklik op die snelkoppeling, en kies voor "Als Administrator uitvoeren"
3. Exporteer vanuit dat CMD-venster 2 sleutels naar een tekstbestand:
reg.exe export HKLM\Software\Policies\Microsoft\Windows\Installer C:\installer_hklm.txt
reg.exe export HKCU\Software\Policies\Microsoft\Windows\Installer C:\installer_hkcu.txt

Zie het verschil tussen die 2 regels (de sleutel is anders en het uitvoerbestand is anders).
Sluit daarna het CMD-venster af, en post C:\installer_hklm.txt en C:\installer_hkcu.txt als bijlagen bij je volgende posting. Hopelijk kunnen we daaruit dan gaan afleiden wat er aan de hand is.
Het kan zijn dat het 2de bestand er niet is. Dan zal de opgevraagde sleutel niet bestaan, en dan is er geen export-bestand.

Tijs.

Laatst bewerkt:
haha, de scan was inmiddels gedaan hij kon een paar virussen vinden, dus het is niet voor niks geweest!

In ieder geval bendankt dat je er zo over na hebt gedacht!

Maar waar kan ik die cmd.exe vinden:confused:

Snelkoppeling naar cmd.exe maken (stap 1 van mijn instructie):
Rechtsklikken op een leeg stuk van je Bureaublad, Nieuw -> Snelkoppeling
Dan in de gevraagde opdrachtregel invullen: cmd.exe
In het volgende scherm als naam voor de snelkoppeling gewoon cmd.exe laten staan.

Dan de rest van mijn instructie afwerken (dus vanaf stap 2).

Scannen op malware altijd goed is om te doen, dus breek dat niet af
Mooi dat je daar ook nog wat aan hebt gehad! :)

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan