Kan geen prog's opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Biomehanika

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2003
Berichten
10
Hallo,

Om de een of andere reden kan ik geen enkel programma opstarten. Als ik een willekeurig programma wil opstarten, komt er heel even een zwart schermpje tevoorschijn wat ook meteen weer verdwijnt. Vreemd genoeg doet MSN en WMP het wel, maar voor de rest dus helemaal niets.
Ook sommige websites pakt hij niet (bv rabobank site), en sluit IE meteen af.
Erg vervelend probleem dus....

Iemand ook maar een idee hoe dit kan????

Alvast bedankt voor de hulp...

Biomehanika
 
Ik heb zojuist de virusscan gedaan, en er werden heel wat virussen gevonden en verwijderd, maar het probleem is nog niet opgelost...
Ik heb alle spyware verwijders, nog steeds hetzelfde probleem...

Op de vraag of het alleen om .exe bestanden gaat, kan ik eigelijk geen antwoord geven...het gaat eigelijk om alle toepassingen....bij een .doc file start Word niet op enz.

Niet onbelangrijk trouwens: soms zie ik ik heel kort in het zwarte schermpje "programma te groot voor geheugen" staan.

Hoe kan dit nu bij alle programma's het geval zijn???
 
Ik heb het geprobeert maar het heeft niet geholpen. Ik kwam er net achter dat het zowiezo niet aan het .exe bestand lag, want ik probeerde via DOS Wolfenstein 3D (jaja dat heel oude spelletje) op te starten via een .exe bestand en dat lukte weer wel. De rest lukte natuurlijk niet via DOS.

Bij vrijwel alle programma's kreeg ik de foutmelding "programma te groot voor geheugen"

Kan iemadn me verder helpen??
 
Om de één of andere reden voldoet mijn CPU niet aan de eisen die nodig zijn om vrijwel ieder programma te draaien, waarschijnlijk dus een geheugenprobleem. Maar hoe kan dit zomaar ineens gebeuren, want ik heb verder niks veranderd, en beangrijker, hoe kan ik het oplossen?

Hoop dat iemand me kan helpen??
 
Heb je na dat je virussen gevonden had, ook gezien om welke virussen het ging? doe nog eens een online virusscan in veilige modus, waarschijnlijk F8 ingedrukt houden bij het opstarten! laat dan weten of er nog iets is gevonden!
 
Blijkbaar ben ik geinfecteerd met het w32/Jeefo.A virus.
Hier een kleine omschrijving:

"W32/Jeefo-A infects Windows PE executables with an extension of EXE and a filesize greater than 102,399 bytes, in all folders of all fixed drives C: to Z:.
The virus runs continuously in the background, infecting files at periodic intervals.

When an infected file is run, the virus dropper is extracted to the Windows folder as SVCHOST.EXE and the virus disinfects the host executable, although not all infected files will be successfully returned to their original state."

Lijkt me duidelijk dat dit de boosdoener is! Maar het probleem is nu dat met de gratis software die bij deze omschrijving aangboden werd het virus bij mij niet verwijderd kan worden. Ik kan toch ook niet de SVCHOST weg gaan gooien?
Hetzelfde geldt voor alle andere .exe files die geinfecteerd zijn, ook deze konden niet gedesinfecteerd worden.

Oke wat nu te doen????
 
Ik heb de Removal Tools op die site geprobeert, maar ik krijg het virus niet uit de SVCHOST.EXE zonder het te verwijderen. (en die mag ik ook niet verwijderen is het niet?)

Aangezien ik het niet uit de SVCHOST krijg, blijft het zich uitbreiden naar de andere .exe files en heeft het geen zin deze files te desinfecteren.

Main point is dus: hoe krijg ik dat virus uit die SVCHOST.EXE??
 
Solution:



Identifying the Malware Program

Scan your system with Trend Micro antivirus and NOTE all files detected as PE_JEEFO.A. To do this, Trend Micro customers must download the latest pattern file and scan their system. Other email users can use HouseCall, Trend Micro's free online virus scanner.

Terminating the Malware Program

This procedure terminates the running malware process from memory. You will need the name(s) of the file(s) detected earlier.

Open Windows Task Manager.
On Windows 95/98/ME systems, press
CTRL+ALT+DELETE
On Windows NT/2000/XP systems, press
CTRL+SHIFT+ESC, then click the Processes tab.
In the list of running programs*, locate the malware file or files detected earlier.
Select one of the detected files, then press either the End Task or the End Process button, depending on the version of Windows on your system.
Do the same for all detected malware files in the list of running processes.
To check if the malware process has been terminated, close Task Manager, and then open it again.
Close Task Manager.
*NOTE: On systems running Windows 95/98/ME, Task Manager may not show certain processes. You may use a third party process viewer to terminate the malware process. Otherwise, continue with the next procedure, noting additional instructions.

Removing Autostart Entries from the Registry

Removing autostart entries from the registry prevents the malware from executing during startup.

Open Registry Editor. To do this, click Start>Run, type REGEDIT, then press Enter.
In the left panel, double-click the following:
HKEY_LOCAL_MACHINE>Software>Microsoft>
Windows>CurrentVersion>RunServices
In the right panel, locate and delete the entry or entries:
PowerManager = “/%Windows%/SVCHOST.EXE”
Close Registry Editor.
Shut down your computer.


BRON
 
Laatst bewerkt:
Of draai Trend Micro Sysclean eens:

Download SyscleanPackage zet het in een map download daarna de Virus Pattern Files en unzip ze naar de zelfde map,sluit al je programma's af (ook je virusscanner) en dubbelklik vervolgens op sysclean.com
 
Sjonge jonge welke virusscan ik ook gebruik, geen één krijgt het w32/jeefo.a virus weg....komt simpelweg "unable to clean" te staan. Heb verder alles gedaan wat jullie vertelden....

Ik ben de wanhoop nabij....
 
Open Registry Editor. To do this, click Start>Run, type REGEDIT, then press Enter.
In the left panel, double-click the following:
HKEY_LOCAL_MACHINE>Software>Microsoft>
Windows>CurrentVersion>RunServices
In the right panel, locate and delete the entry or entries:
PowerManager = “/%Windows%/SVCHOST.EXE”

Ik kan dat RunServices niet eens vinden, laat staat die PowerManager regel.....
 
Volgens mij wordt het tijd voor een Hijack This Log. Lees het begin van dit topic en voer het uit: Helpmij tegen spyware offensief Plaats dan aldaar ook een log, experts bekijken vervolgens wat er allemaal loos is.
 
Welke virusscanner heb je zelf op je computer staan ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan