Kan geen schermafbeeldingen meer maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
1.991
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal,

Ik heb 4 Augustus de nieuwe update van Win10 (versie 1607) geinstalleerd.

En nu pas blijkt dat ik geen schermafbeeldingen meer kan maken van een actief windows .

Een normale schermafdruk gaat wel iets anders als met de oudere versies van Win10.

In versie 1607 gaat het als volgt: Windows knop + Print Screen knop clicken

Maar hoe dus een schermafdruk van een actief scherm gemaakt wordt, ben ik nog niet achter.

Misschien weten jullie iets meer?

Is dit al bekend over deze versie, en wat zou er aan te doen zijn?

MVG
Dukkel
 
Laatst bewerkt:
Zoals altijd. PrintScreen voor het hele beeldscherm en ALT+PrintScreen voor het actieve venster.
 
Hallo edmoor

Ik denk dat je m'n bericht niet goed gelezen hebt.

In Win10 versie 1607 werken deze toetsen combinaties voor een PrintScreen niet

Een gewone Prinscreen voor het hele screen werkt hier ook niet, daarvoor moet je gebruiken: Windows toets + PrintScreen toets

Maar de combinatie voor een actief screen af te beelden ben ik nog niet tegengekomen

MVG
Dukkel
 
Ik heb het prima gelezen en hier werkt het probleemloos.
 
Hallo Edmoor

Met versie Win10 versie 1511 had ik geen problemen, en werkte de door jou opgegeven toetsencombinaties perfect.

Maar sinds ik Win10 versie 1607 heb geinstalleerd, kan ik dus alleen maar de Full Screen afbeelding maken met toetsen combinatie:
Windows toets + PrintScreen toets

Maar als het bij jouw wel werkt, waar moet ik dit probleem dan in zoeken?
Want ik maak regelmatig afbeeldingen van Actieve schermen

MVG
Dukkel
 
Als het bij jou niet werkt heb ik helaas geen idee waarom niet. Ik gebruik gewoon de toetsen die ik al gaf. De Windows toets gebruik ik er nooit voor.
 
Hallo mrmusic

Nee, gewoon een MSI Desktop

MVG
Dukkel
 
Hallo gast0205,

Ja, er zit voorlopig niets anders op om het dan maar op deze bewerkelijke manier te doen.

Hopelijk komt Microsoft snel tot inzicht, dit toch maar weer te wijzigen.

MVG
Dukkel

Als het bij jou niet werkt heb ik helaas geen idee waarom niet. Ik gebruik gewoon de toetsen die ik al gaf. De Windows toets gebruik ik er nooit voor.

Hallo Edmoor

Waarschijnlijk zul je me wel uiterst eigenwijs vinden, maar gezien het aantal artikelen op Internet over dat je niet meet met PrintScreen kunt werken in de allerlaatste versie (van 4 augustus 2016) van Win10 versie 1607 dus
Slechts één middel heb ik kunnen ontdekken en dat is toetsencombinatie Windowslogo toets + PrintScreen waarmee een kopie verkregen wordt van het gehele scherm.
En dat je dan met een knipprogramma slechts een gedeelte kunt kopieren dat weet ik, maar is zeer bewerkelijk (zie email #9)
Weet je wel heel zeker dat je ook met Win10 versie 1607 werkt ?? Is jij niet versie 1511 ?
Zie mijn versie:
Schermopname (7).pngSchermopname (7).png

MVG
Dukkel
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Thuis heb ik de 1511 maar zal het op kantoor nog eens controleren. En eigenwijzigheid is niks mis mee hoor. Jij zal beter weten wat op jouw systeem wel en niet werkt dan ik. Daarnaast zal ik eigenwijzigheid niet snel veroordelen :)
 
Hallo Edmoor

Ik heb zojuist Windows Updates binnen gekregen, daarom moest ik de computer opnieuw starten, om de updates te effectueren.

En wat denk je?

<Alt><PrintScreen> werkt weer. Dus ik kan weer screen prints maken van Actieve schermen

Oh, ik zie nu ook waarom die toetsencombinatie van WindowsLogo toets + Printscreen toets NU niet meer werkt

Als je nu de WindowsLogo toets aanclict, verschijnt het Startmenu
2016-08-10 (2).png

Ja, en je kunt maar 1 bewerking aan een toets toekennen.

Bedankt voor je opmerkingen en je interesse.

MVG
Jan Filarski
 
Laatst bewerkt:
Ok dan. Kennelijk een tijdelijk hikje geweest. Opgelost dus :)
 
Hallo Edmoor,

Laten we het maar opstart problemen van Win10 versie 1607 noemen.

MVG
Dukkel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan