Kan geen spellen spelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

JannyBiglaar

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2003
Sinds kort dus een nieuwe pc, maar weinig spellen werken.
Kan ze wel installeren en zie ook het voorstukje van een spel in beeld heb tevens dan even geluid, maar als ik begin te spelen dan springt het scherm gewoon van mijn beeld en ben ik weer op de desktop.
Heb een Intel(R) Pentium(R)4 CPU2.40 GH.z
DirectX versie 9.0a
geheugen 512 RAM
bestandssysteem 32bits
videokaart: Radeon9200
Radeon9200 sec
besturing voor geluid,videospelletjes:
Avance AC'97 audio
Stuurprogramma ATI2DRAG.DRV

Kan iemand me in simpele taal uitleggen wat ik moet doen om evt. andere drivers te downloaden, als het probleem tenminste daar aan ligt?
Heb wel een beetje gesuft op downloadsites, maar durf eigenlijk niet zo iets te downloaden omdat ik bang ben dat dan niets meer werkt.
Vr. gr. Janny

zie ook het voorstukje van een spel in beeld heb tevens dan even geluid, maar als ik begin te spelen dan springt het scherm gewoon van mijn beeld
Dit wil wel eens voorkomen bij gekraakte spellen die niet echt helemaal in orde zijn. Zijn het gewoon gekochte spellen? Of heb je ze van KaZaA of iets dergelijks? Overigens zijn dit soort problemen wel op te lossen, maar dat mag ik hier niet uitleggen neem ik aan. Vaak is er echter wel een tekstbestandje toegevoegd wat het een en ander uitlegt.

Heb de spellen gewoon in de winkel gekocht, al zullen het niet de allernieuwsten zijn.
Maar dan nog, moet je toch gewoon deze spellen kunnen spelen.
Heb even gekeken op de site voor drivers, maar is allemaal abracadabra voor mij........hoop dat de man waar ik de pc van gekocht heb morgen ff langskomt, anders probeer ik gewoon wat en zie wel wat er van komt......voor nu ff bedankt en ik laat zeker even horen wat en of het gelukt is.
Kan misschien meerdere mensen hier mee helpen die ook met dit probleem zitten.

Groeten Janny.

Geplaatst door JannyBiglaar
Heb de spellen gewoon in de winkel gekocht, al zullen het niet de allernieuwsten zijn.
Maar dan nog, moet je toch gewoon deze spellen kunnen spelen.
Heb even gekeken op de site voor drivers, maar is allemaal abracadabra voor mij........hoop dat de man waar ik de pc van gekocht heb morgen ff langskomt, anders probeer ik gewoon wat en zie wel wat er van komt......voor nu ff bedankt en ik laat zeker even horen wat en of het gelukt is.
Kan misschien meerdere mensen hier mee helpen die ook met dit probleem zitten.

Groeten Janny.

Download en installeer deze driver:
http://www2.ati.com/drivers/wxp-w2k-radeon-7-91-030625a-010027c-efg.exe

Doe ook es een volledige Windows Update.

Dat doe je heel simpel zo:

Start-Windows Update. Verder de aanwijzingen volgen op het scherm.

Sommige oudere spellen draaien minder goed (of niet) onder Windows XP. Ik ga er vanuit dat je XP hebt...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan