Kan geen standaard analoge zenders ontvangen via mijn dvd recorder

Status
Niet open voor verdere reacties.

gladiator30

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2010
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem. Ik heb een dvd recorder gekocht, de Samsung BD-C8200.

http://www.samsung.com/nl/consumer/tv-audio-video/blu-ray/blu-ray-archive/BD-C8200/XEN

Ik heb een standaard analoog kabelabonnement van ziggo. Ik ontvang dus de standaard 25 zenders uit dat pakket op mijn tv. Echter als ik de kabel aansluit op mijn dvd recorder, ontvang ik ineens allerlei zenders die ik niet zou moeten kunnen ontvangen met mijn abonnement. Ik ontvang nu bv alle regionale omroepen van alle provincies en verschillende andere zenders. Normaal gesproken leuk meegenomen, echter ik kan nu de normale zenders die ik zou moeten ontvangen niet meer ontvangen! Ik ontvang ned1 wel nog, ned2,3 rtl4,5,7,8 sbs6 veronica en alle andere zenders krijg ik niet meer door. De ontvanger geeft aan ''gecodeerd kanaal''. Ik kan dus niet opnemen van al deze zenders, waarvoor ik dus de recorder gekocht heb. Ik heb al tientallen malen alle menu's nagekeken of er iets verkeerd staat ingesteld, maar tot mijn ergernis kan ik niks vinden.

Ik zit in Limburg dus heb ik de volgende frequenties ingesteld. 356.00 1111 6875 QAM-64

Bij het scannen vind de ontvanger ook alle zenders, alleen blijven dus de kanalen die ik wil ontvangen zwart. Wie kan aub helpen met dit probleem???

Alvast bedankt.

misschien is het een slim idee om de tv kabel direct in de dvd recorder te stoppen.
Zo omzijl je de digitale ontvanger

Ik heb een standaard analoog kabelabonnement van ziggo.
Ik zit in Limburg dus heb ik de volgende frequenties ingesteld. 356.00 1111 6875 QAM-64

Deze frequenties zijn voor digitaal TV.
De Samsung is ook een digitaal (geen analoog) ontvanger. (Dus C+ module en Smartcard nodig)

Even voor de duidelijkheid:
Je hebt standaard 60 digitaal zenders bij Ziggo. (Bij je huidige standaard TV abonnement) https://www.ziggo.nl/#producten/televisie/
Om ze allemaal te kunnen decoderen (Ned1 en regionaal wordt ongecodeerd doorgegeven) heb je een (geactiveerd) Smartcard nodig (en afhankelijk van apparaat ook een C+ module).
Kosten?
Smartcard Ziggo, 29,95 euro
C+ module (als deze niet al bij de Samsung zit). 89 euro (bij Ziggo)
Dit zijn éénmalig (aanschaf) kosten, zonder verzend kosten. Abonnement heb je al.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je antwoord bikerbill, dus het is echt onmogelijk om met deze recorder de normale zenders te ontvangen? Ik vind dat zeer vreemd, ook dat ik allerlei andere zenders wel kan ontvangen terwijl ik daar helemaal geen abonnement op heb vind ik erg vreemd. Zou toch te gek zijn als ik me na deze aanschaf nog eens extra in de kosten moet steken om gewoon op te kunnen nemen.

Tja gladiator30, je standaard abonnement is eigenlijk voor TV digitaal (analoog krijg je er gratis bij) dus die 60 digitaal zenders heb je al een abonnement op. (Of je ze gebruikt of niet)
Extra kosten is afhankelijk van wat je aanschaft. Een PVR (Decoder met hardeschijf) van Ziggo en je was klaar. Een DVD recoder (zoals in u geval) en je zal dan inderdaad nog moeten zorgen dat je het digitaal van de provider (fabrikant weet immers niet waarvoor je het gaat gebruiken) kunt decoderen.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je heldere uitleg bikerbill, het is me helemaal duidelijk nu. Helaas was me dit nog niet duidelijk voor de aankoop van de recorder. Toch maar een digitaal kaartje en module gaan aanvragen bij ziggo dan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan