kan geen systeemherstel cd maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brimke

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2010
Berichten
27
ik heb een probleem met de backup/restore-functie van Windows 7 Home Premium (32bits) Ik wil een systeembackup kunnen terugzetten (C: ) en daarvoor heb ik een systeemherstelschijf nodig (zegt het systeem als ik C: wil restoren)

Hetzelfde backupprogramma van windows (onder configuratie) biedt de mogelijkheid zo'n cd aan te maken. Mooi. Maar....als ik dat ga doen kom ik niet veel verder dan de vraag m'n cd-rom-station op te geven. Ik heb maar één cd-romstation en bovendien wordt die al automatisch voorgesteld. Bij mij is dat H:

Ik klik (na het invoeren van schijfje natuurlijk) daarna op <schijf maken>

Dan krijg ik een venstertje met de foutmelding: 'De systeemherstelschijf kan niet worden gemaakt. Het systeen kan het opgegeven pad niet vinden (0x80070003)'.

Ik heb de service 'Volume Shadow Copy' zowel op 'handmatig' als 'automatisch' geprobeerd (gelezen van eerdere posting), maar zonder resultaat

Zonder zo'n schijfje heb ik niks aan backup van mijn C-schijf (systeem en programs)

Hoewel dit topic naar ik heb begrepen al eerder op dit forum heeft gestaan, miste ik toch een bevredigende oplossing.

Wie kan mij helpen?? :eek:
 
Laatst bewerkt:
Heb je wellicht na de 1e installatie van Windows 7 je C schijf opgedeeld? Dus een andere partitie aangemaakt?
 
Heb je wellicht na de 1e installatie van Windows 7 je C schijf opgedeeld? Dus een andere partitie aangemaakt?


Ja!!!! klopt; pfff....is dat de oorzaak?

Ik kreeg de pc geleverd met een 1 TB schijf, met - naast C natuurlijk - een D: recovery partitie.
Ik wilde liever m'm bestanden apart houden op een eigen partitie en dus een D: aanmaken, maar die was al toegewezen aan de recovery.
Een kennis van me heeft toen van die recovery-partitie Z: gemaakt, zodat alle overige partities aaneengesloten waren.

Als die partitiewijziging of -aanmaak inderdaad de schuldige is van de foutmelding, hoe los ik dat dan in godsnaam op?
Uit bovenstaande kan je wellicht afleiden, dat ik niet bepaald een computertechneut ben; dus, als je antwoordt, probeer het dan zo simpel mogelijk, óf geef me aanwijzingen hoe ik dat bij mijn leverancier (Paradigit) kan aankaarten.

Alvast bij voorbaat bedankt voor je moeite :)
 
Laatst bewerkt:
Heb je een merk pc aangeschaft? (bijvoorbeeld HP, Dell?) dan moet je daar een recovery cd/dvd aanvragen.

Ik heb met mijn notebook hetzelfde meegemaakt en is alleen gelukt met de recovery dvd. 1 aanmaken ging niet meer doordat ik mijn harde schijf op had gedeeld.
 
Heb je een merk pc aangeschaft? (bijvoorbeeld HP, Dell?) dan moet je daar een recovery cd/dvd aanvragen.

Ik heb met mijn notebook hetzelfde meegemaakt en is alleen gelukt met de recovery dvd. 1 aanmaken ging niet meer doordat ik mijn harde schijf op had gedeeld.

Ben met het ding naar leverancier(Paradigit) gegaan en het enige wat die voor me kunnen doen is het systeem herstellen zoals het is geleverd. Alles er af dus; dat schiet niet op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan