Kan geen thuisnetwerk maken (windows 7), heb wel internet op 2e PC!

• Onderwerp starter Onderwerp starter robmw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

robmw

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2010
Hoi,

Mijn netbook, is via draadloos UPC (Thomson-router) op internet aangesloten.
Via een tussenhub (Sweex) en bekabeling heeft mijn Asus desktop (Windows 7) ook internet.

Ik wil mappen en printer delen, heb op de Asus een thuisnetwerk kunnen maken, ook een beveiligingscode gekregen, kan echter op netbook geen aansluiting krijgen op dit 'thuis' netwerk, maar tevens zie ik op de Asus ook mijn netbook niet!?

Moet ik idd toch zelf nu iets doen met ICP-adres ???? Zoveel kaas heb ik er niet van gegeten, dus graag wat hulp hierbij.

Groet,

Rob

hey robwm

Ik denk wel dat het moet werken, aangezien je op het internet komt.

Het is vaak de firewall die problemen geeft schakel deze eens uit.

als je van switch naar router gaat steek de router inn op de 1 ste poort en daarna de pc gevolgd door de rand aparaten.
dit is dan gemakkelijker om uit elkaar te houden, en ik dacht (het is al even geleden dat ik nog zoiets moest doen) dat het het beste was om de router op de eerste poort inte steken.

Als dat niet helpt, probeer ook eerst de switch/hub uit en aan te zetten, haal alle kabels er uit, en stop ze er 1 voor 1 terug in.
tip: Begin van voor naar achter.

De oorzaak kan ook zijn dat je drivers niet in orde zijn. maar aangezien je wel verbinding hebt met het internet vermoed ik dat dit niet klopt.

Om te controleren of je fatsoenlijk bent aan gesloten op het netwerk,
-druk op start > uitvoeren
-geef daar cmd in.
-dan type je in het zwart scherm ipconfig <enter>
EDIT 9/12/2010 22:08 als je uitvoeren niet vind, ga dan naar de c:\windows\system32 en open dan cmd.

als je nu goed zit zou je een ipadres, een subnet werk, en een standaardgateway moeten hebben:
ipconfig.jpg

Schets eens even hoe alles is aangesloten. bv:
computer 1 > switch/hub poort 1
computer 2 > switch/hub poort 2
switch/hub poort 3 > router poort 1
router > internet

zeg eens wat er in je zwart schermpje komt te staan, wanneer je ipconfig ingeeft.

grtn Ttommeke

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan