• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kan geen toegang krijgen tot ...

Status
Niet open voor verdere reacties.

danielsbelgium

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 sep 2009
Om mijn Excel bestanden te bewerken open ik ze steeds via Excel / Bestand / Open recente bestanden en daarna het des betreffende bestand.
Sedert enkele dagen krijg ik de melding 'Het bestand is mogelijk alleen-lezen of u probeert toegang te krijgen tot een locatie die alleen-lezen is. Of de server waarop het document is opgeslagen, reageert niet."

Om wat doelgerichter te kunnen zoeken ben ik op zoek naar een mogelijkheid om de locatie van de bestanden te achterhalen waar mijn Mac ze gaat zoeken.
Want wanneer ik in de Finder naar dit bestand ga zoeken is het niet meer terug te vinden, ook via woorden in de content is er niks te vinden. Erger nog, ik veronderstelde deze te kunnen terugvinden op mijn Time Machine, doch ook daar blijken ze niet terug te vinden. Een ramp dus voor het werk dat er gestoken in op opmaken van deze bestanden.

Kan iemand mij raad geven over:
- ofwel hoe de locatie van de recente bestanden te achterhalen;
- ofwel hoe de bestanden te kunnen terugvinden?

Thanks

Welkom op het forum
Waarschijnlijk zijn jouw bestandje opgeslagen in een temp file , door een cleaner of dergelijke toe te passen is deze temp file map leeg gemaakt en zijn je bestandjes " verloren " er is nu wel software te vindne op het internet om te kijken of ze der nog zijn > herstellen is soms iets anders . Ik zou zeggen zoek op een andere computer een zoek tool voor gewiste bestandjes zet deze op USB stick en zoek daarna je computer af op verloren bestandjes , je zou ook nog eens kunnen zoeken in je temp files , bij een mac weet ik die niet zitten .
Suc6 ermee

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan