kan geen toegang tot opgegeven apparaat of bestand vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

astro16

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2007
Ik heb de volgende vraag. Ik heb Windows Vista draaien. Het lukt niet meer om de pc goed op te starten en programma's te draaien. Het duurt heel lang voordat het bureaublad opgestart is en daarna kan ik geen programma's starten. Sowieso is de opbouw van het bureaublad niet zoals normaal (beeld is niet compleet). De volgende melding verschijnt bij het opstarten:

"kan geen toegang tot het opgegeven apparaat of bestand krijgen. mogelijk hebt u geen toegangsmachtiging voor het item"

Ik heb geprobeerd (via iemand met zoals het leek vergelijkbaar probleem) dat C: een nieuwe eigenaar gaat krijgen, te weten de groep Administrators. Dit heeft niet tot een goed resultaat geleid. Althans, ik heb niet echt ingelogd als Administrator maar in Veilige Modus en ik dacht dat ik dan ook als Administrator inlog. Het probleem leek dan niet verholpen?

Wie kan me helpen?

Hi,

Jeetje wat een problemen.
Oorzaken kunnen van alles zijn:

1. Te oude (trage PC), wat is de snelheids INDEX in Vista ??
2. Te weinig geheugen?
3. Boot partitie te vol?
4. Te grote disk-fragmentatie?
5. Register in de war?

hoest eens wat gegevens op!

grtz gerrit

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reactie.
Ik denk dat 1 t/m 4 niet van toepassing is. Het is een vrij nieuwe pc. Er draait Vista op (als je de precieze specificaties nodig hebt dan moet ik even mijn vader bellen, het is zijn pc). Wat er wel gebeurd is voor de problemen kwamen, is dat ik Regseeker gedraaid heb en dat deze halverwege de fout in ging en niet volledig afgerond is (het klinkt dus meer als registerprobleem). Nog twee acties voordat deze problemen kwamen: 1) mijn vader kon niet meer scannen, we hebben wat met twain.dll zitten uitproberen. 2) Versie van Nero 9 neergezet. Ik ga er zelf morgenochtend heen en wil wat met de opstart cd van Vista gaan doen maar kan dat helaas vandaag nog niet uitproberen. Maar ik zou graag wat tips krijgen zodat ik deze morgenochtend uit kan proberen.

ai,
ik denk dat je de oorzaak van de problemen zelf al aangeeft.

Veel van die register cleanup programma's geven bij het starten aan eerst een
veiligheidscopie te maken van de registry alvorens iets te gaan doen.
Een aantal doen dit uit zichzelf.
Ik ken Regseeker niet
Kijk eens of terughalen van de oude gegevens mogelijk is
grtz

Ik geloof dat het programma niet meer op te starten is. Maar ik ga zelf nog even een poging wagen. Misschien dat het via de verkenner en de backup bestanden zelf gewoon lukt. Bedankt tot zover.

Sommige van die cleaners zijn tamelijk riskant.
Eusing vind ik het best en veiligst.
Als die back-up van die cleaner het niet doet, zou je het volgende kunnen proberen, als dat tenminste lukt:
Typ in uitvoeren:

sfc /scannow

en dan ENTER. Hiermee kunnen systemfiles eventueel gerepareerd worden. Soms wordt om de installschijf gevraagd, soms niet.

Met de Vista installschijf kun je overigens ook een repair uitvoeren.

Heb je geen installschijf, dan kun je een repairschijf downloaden; dit is slechts voor repairs, niet voor een complete install.
(Downloaden en als iso branden).

Overigens heb ik vroeger ook eens zo'n probleem gehad en toen heb ik Windows opnieuw moeten installeren.

Laatst bewerkt:
Ik ga je tips uitproberen. Toevallig heb ik voor iemand anders met een opstartprobleem al een Vista repair cd gemaakt. Dat werkte prima.
Nog wat extra informatie trouwens, misschien heb je dan nog een idee. Voordat het probleem met dat registerprogramma optrad installeerde ik Nero en ging het mis met de Windows Installer. Die bleef met pop-up schermen komen dat het niet goed ging. De installatie van Nero ging gewoon door.
De foutmelding die steeds verschijnt met dat Toegangsprobleem is trouwens 0x80070005.

het eerste waar ik aan denk aangezien je zegt dat het misschien wel een registerprobleem is, is systeemherstel uitvoeren en dan zou het register weer in orde moeten zijn :thumb:

dat kan ook via die vista repair dvd ;)

Gelukkig opgelost :)

De normale systeemherstel werkte niet maar met de repair cd en dan systeemherstel werkte het helemaal goed. Daarna deed de pc het goed.

Bedankt voor jullie hulp!

goed dat het opgelost is en graag gedaan natuurlijk :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan