Kan geen tv-signaal vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

timmie1

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2009
Hoi allemaal,

ik heb een maand geleden een cadeautje van iemand gekregen, nl. een Cinergy T Usb Xe tv-reciever van Terratec. Ik heb al op verschillende manieren geinstalleerd, maar nooit is er een tv-/radiozender te vinden. Ik heb verschillende antennes geprobeerd, zelfs aan de ''gewone'' tv aansluiting(waar ook de kabelmodem aan vastzit), maar er komt geen beeld. Ook op verschillende manieren laten scannen en op verschillende pc's met verschillende Windows-versies geprobeerd, maar niks, nada!

Weet iemand hier een oplossing voor?

Alvast bedankt voor reageren;)

Ik heb ook zo'n soort dvb-t ontvanger en met de bijgeleverde (slechte) antenne vond ik na 20 minuten eindelijk een paar zenders.
Met een zelfgemaakte blikjes-antenne duurde het zoeken veel korter en had ik meer zenders!
E.e.a. ligt ook erg aan de locatie waar je woont. Blijkbaar woon ik te ver weg van de zender om met de bijgeleverde antenne de zenders knap te ontvangen.

Nou, het lijkt me sowieso sterk dat ik geen zenders kan ontvangen, ik woon ongeveer 3 km van de tv-toren van Goes:rolleyes:. Ik heb idd de bijgeleverde kleine gebruikt maar ook een grotere, soort schotel met 2 gewone radioantennes eraan en een instelbaar vermogen... Alleen deed ik dat niet hier, maar in Overijssel....

Een antenne zoals jij beschrijft ontvangt alleen de oude analoge tv-signalen. Deze worden nu niet meer gebruikt.
Je zal dus een speciale antenne moeten gebruiken voor de frequentie waar DVB-T op uitgezonden wordt.
De blikjes-antenne die ik zelf heb gemaakt is daar geschikt voor.

En die kleine antenne die erbij zat, die is ook ongeschikt???
Ik ben nl. niet erg handig met solderen.....
P.s. Die antenne die ik beschreef, sinds wanneer werkt hij dan niet meer? Hij is nog niet zo heel lang geleden nog gebruikt.....

Euh... bij ons is het analoge tv-signaal er al in 2006 mee gestopt....
De antenne die bijgeleverd is, is wel geschikt hoor. Maar omdat deze antenne zo klein is (compromis, kwart golflengte waarschijnlijk) ontvangt deze de signalen slecht.

Kun je in de software ook de sterkte van het signaal zien?

Laatst bewerkt:
Nee, er staat geen enkele aanwijzing.
Er staat het scherm ''scannen'' en de lijst met tv/radiozenders die gevonden zijn(deze blijft helemaal leeg!) Misschien evt. een printscreen toevoegen????? Ik denk dat je het signaal(sterkte) pas kunt zien als hij iets gevonden heeft. Maar hoor ik dan ook geen tv-zenders op de gewone kabel te vinden? Deze krijg ik nl. ook niet.

Ik denk niet dat het werkt via het kabelsignaal.
Ik woon trouwens zelf 2,5 km van een zendmast vandaan waar de DVB-T antenne op staat en ik heb dus een slechte ontvangst met de bijgeleverde antenne.
Je zou eens kunnen proberen om op zolder te scannen of misschien buiten (als het weer het toelaat)

Hebhet allebei geprobeerd, maar alsnog geen resultaat. Ik had eigenlijk verwacht dat hij op z'n minst wel iets zou detecteren(zoals de gewone fm-radiozenders ofzoo). Ik heb het buiten geprobeerd, en in de hoogte. Kan het niet gewoon zijn dat er een software-probleem is, waardoor er geen communicatie is met de reciever? Hij is nl. geinstalleerd als besturing voor geluid en video, niet als tv-kaart en dergelijke.

Hoi allemaal,

ik heb een maand geleden een cadeautje van iemand gekregen, nl. een Cinergy T Usb Xe tv-reciever van Terratec. Ik heb al op verschillende manieren geinstalleerd, maar ...........

Alvast bedankt voor reageren;)

Twee antwoorden.
1. Heb je wel een driver geïnstalleerd voor het gebruik van de antenne.
Zie http://www.dooyoo.co.uk/tv-cards/terratec-cinergy-t-usb-xe/

2. Nagaan of het software geschikt is om DVB-T signalen te ontvangen en te decoderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan