Kan geen updates installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

wappie123

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2012
Hallo,
Ik heb onlangs een laptop aangeschaft met een 32gb SSD. Omdat hij van de fabriek af vol zat met bloatware heb ik besloten om Windows 10 schoon te installeren. Nadat ik mijn programma's en bestanden had overgezet, heb ik Microsoft Office had geïnstalleerd en was er ongeveer nog een dikke 7gb beschikbaar. Helaas moest hij door de installatie van Office weer een waslijst aan updates downloaden waardoor hij de rest van de schijf helemaal heeft vol gemaakt. Wanneer hij overgaat om de updates te installeren krijg ik de melding dat er niet genoeg ruimte beschikbaar is. De updates blijven dus mijn geheugen vullen maar ik kan ze niet installeren. Iemand suggesties?

Groet Rick

Office verwijderen en op de conventionele hdd zetten?
Ik neem aan dat 'programfiles' al op de conventionele disk terecht is gekomen, evenals 'Mijn documenten'?

Laatst bewerkt:
Ik zie staan: Laptop.
Dus als de laptop maar 1 harddisk kan hebben, dan zou ik een nieuwe (SSD-)harddisk gaan kopen, van (minstens) 120 GB en dan de huidige harddisk gaan klonen, waarna je meteen de grootte van de C: partitie gaat vergroten naar (minstens) 60 GB óf de volledige grootte voordat je de nieuwe harddisk inbouwt.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Zou het echt zo zijn, dat een in april 2016 gekochte nieuwe laptop een totale opslagruimte heeft van wel 32 hele giga's? Ik kan het mij bijna niet voorstellen.

@gast0225: Mogelijk een laptop die is uitgeleverd met (bijv.) Windows 7 Starter of zo.
Kan daarbij ook nog 2de hands zijn.

Ik vroeg me ook al af: SSD's van 32 GB, die worden toch niet (meer) gemaakt? Zelfs SSD's van 60 GB zijn "niet meer van deze tijd"...

Tijs.

Idd. Ik ben dan ook benieuwd wat Rick ons terug gaat melden. (leeftijd machine, merk en type etc.)

@Rick, ik heb geen idee wat jij van computers afweet, maar als dat niet al te veel is en je wil (mogelijk) een heleboel vragen van ons voorkomen, plaats dan een linkje naar het merk en exacte type van je machine. Is dat er niet, maak dan met dit tooltje ( Klik ) de gratis / free versie, een overzichtje van de in je machine zittende hardware en plaats het hier als bijlage.
Hoe je dat doet? Klik in Speccy links boven op bestand, kies voor opslaan als tekstdocument en voeg dat documentje als bijlage bij een volgende posting.

Je mag ook van het 'hoofdscherm' van Speccy een print screen maken (plakken in Paint of whatever) en dat bijvoegen, daar hebben we ook al genoeg aan. Zie voorbeeldje van het hoofdscherm van Speccy van mijn machine :

speccy hoofdscherm.jpg

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties. Het gaat om een nieuwe ASUS EEEBOOK R417SA (gekocht in April 2016). Geloof het of niet maar je moet het inderdaad doen met 32gb SSD. Tegen de tijd dat je Windows 10 hebt geïnstalleerd samen met Office en Chrome blijft er een kleine 8gb over. Dit leek me niet zo'n probleem omdat mijn persoonlijke bestanden (documenten en afbeeldingen) maar 1gb groot zijn, maar met het updaten loop je dus wel tegen problemen aan. Waarschijnlijk had Asus dit probleem ook al voorzien en zit er aan de onderkant een luikje waar je een extra SDD of HDD kan plaatsen, en ik zit er sterk over te denken omdit ook te doen.

Laatst bewerkt:
Welke precies, er zijn namelijk verschillende R417SA's te koop?

As je zoiets zou kopen, dan viervoudig je de opslagcapaciteit en aangezien de machine toch al geen snelheidsmonster is, zal je de ietwat vertragende werking van een SD kaart denk ik niet als storend gaan ervaren.

Oeps, ik had de laatste zinnen in je bericht 'gemist'. Mogelijk was je aan het editten terwijl ik mijn antwoord typte? Idd. een interne extra SSD heeft verreweg de voorkeur, maar weet je heel zeker dat er ruimte is voor een SSD? De EEEbookjes stonden (staan) nu niet echt bekend om hun uitbreidbaarheid.

Laatst bewerkt:
gast0225 dat is toch geen SSD? Volgens mij een micro SD kaart.

Sorry jij was ook aan het editten denk ik.

Laatst bewerkt:
Klopt als een zwerende vinger :D
We zijn allemaal gewoon te snel vandaag. ;)

Ik ging bij het typen van mijn vorige antwoord uit van een niet uitbreidbare laptop en dan kan een SD kaartje in de cardreader wel eens dé meest handige oplossing zijn.

Het gaat om de R417SA-WX056T. Dit is dat luikje aan de onderkant. Ik heb totaal geen ervaring met het plaatsen van HDD's en SDD's dus ik weet niet hoe ik dit moet aanpakken. Ik heb wat filmpjes op YouTube gezien en daar leek het gewoon Plug and Play te zijn.
luikje1.jpg
luikje2.jpg

Laatst bewerkt:
Ik kan er zo gauw nog geen bevestiging voor vinden op het w w w (dat er ruimte is voor een 2e SSD) Heb jij een linkje o.i.d. van zo'n filmpje?

Da's een luikje en een tháns aanwezige SSD (daar lijkt het iig op?), maar da's toch nog geen 'loze' ruimte voor uitbreiding, of zie ik iets over het hoofd?

Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk is het niet goed te zien op de foto maar dat is een leeg slot voor een 2e SDD/HDD.

Ok, dan is de keuze snel gemaakt denk ik, koop een 2e SSD en plaats 'm.
Ik heb dit zelf in een dergelijke machine nog niet gedaan, dus mogelijk dat anderen hier je daaromtrent een stappenplan (exact) kunnen leveren? Zal mogelijk niet veel meer zijn dan ietsje schuin erin stoppen, horizontaal leggen en aandrukken.

Voor mijn nieuwsgierigheid : waarom deze laptop? Het is niet bepaald een snelle (eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat een enkele review van de machine het zelfs heeft over een trage laptop) en voor het bekijken van bijv. films is 'ie sowieso niet geschikt. Blijft over wat internetten (niet al te veel grafisch geweld op een pagina, anders heb je een probleem), een mailtje versturen en een briefje in Word maken, naast agendabeheer in Outlook.

Ik vermoed dat zelfs het 'bijsnijden' van een Powerpoint afbeelding 'moeizaam' / schokkerig / traag zal gaan?

En idd. op één van de twee foto's is 'diepte' te zien waaruit blijkt dat het een 'slot' is.

Laatst bewerkt:
Ik gebruik deze laptop alleen voor Word, Excel en internet, deze taken doet hij prima. Voor deze 3 dingen had ik geen zin om een dure laptop aan te schaffen. Ik dacht omdat hij een SDD had wel lekker snel zou opstarten maar dit is in de praktijk toch nog een dikke 25 seconde.

Zo'n laptop SDD lijkt me gewoon plug en play, je hebt naar mijn idee geen SATA-stekker nodig. Waar ik me wel een beetje zorgen om maak is het feit dat ik geen DVD-drive heb, veel SDD/HDD komen met een software disc die ik dus niet kan afspelen. Iemand hier ervaring?

Laatst bewerkt:
Kwestie van een usb playertje eraan hangen. Ik heb tig jaar geleden zo'n dingetje voor een tientje of twee gekocht (voor mijn Toshiba 10" netboekje dat ook geen DVD speler bevatte)

Laatst bewerkt:
Misschien een domme vraag maar stel dat ik er een SDD van 120GB inzet. Moet ik dan Windows weer schoon installeren en dan tijdens de setup ervoor kiezen om Windows te plaatsen op mijn grotere (120GB) SDD? Ik wil graag namelijk dat hij die grote SDD gaat zien als primaire opslaglocatie en die fabrieks SSD (van 32GB) als secundair. Hier zet ik dan wel mijn persoonlijke bestanden op en gebruik ik de 120GB SSD als locatie voor Windows en al mijn programma's (Office en Chrome).

Je kan je kleine ssd ook klonen dan hoef je niks opnieuw te installeren.

Ja maar dan moet ik zo'n kloon kit aanschaffen. Windows 10 opnieuw installeren en mijn documenten weer overzetten is redelijk snel te doen.

Ja dat kan ook. maar ook je programma's moet je opnieuw installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan