Kan geen verbiding maken laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
IK heb een acer laptop met een draadloos internet.
Nu heb ik een 2e dell laptop deze heeft ook draadloos internet voorbereid. maar ik kan niet op het internet geraken wat zou dit kunnen zijn?
IK heb de kabel al eens rechtstreeks op de modem -laptop gezet maar ook dan geen verbinding wie weet raad modem is speed touch 570 i
e de waele

Staat je wel wifi wel aan?al geprobeerd dan om via je speedtouch in te stellen?wie weet sta je netwerkingverbinding uitgeschakeld?

Laatst bewerkt:
Het zit zo ik heb aan acer laptop die het met wifi goed doet. dat is ok
Nu heb ik ook een dell die het niet doet maar waar moet ik beginnen te zoeken.
ik had gedacht om mijn beveiliging van mijn modum uit te schakelen en dan te proberen met de dell of hij het netwerk vind?
maar hoe doe ik dit??
e de waele

Indien je de laptop aan hebt,zie je onder op je werkbalk een icoontje staan twee pc's die flikkeren dat ze met een netwerk zijn verbonden: Ik denk dat hier een kruis door heen staan en dus zullen we moeten kijken of dit staat in/uit geschakeld dat doen we alles volgt:klik met je rechtermuisknop op het icoontje van je netwerkverbindingen en kijk dan of je de optie krijgt: Inschakelen , Schakel dit dus in

Je zult dan een lijst te zien krijgen met beschikbare netwerken: Kies hieruit jou netwerk,indien die bevieligt is heb je de WEPcode nodig die meestal onderop het modem staat vermeld, typ deze in en probeer verbinding te maken.

Lukt dit niet dat zou ik graag willen weten welke besturingprogramma je hebt? want dan zullen we moeten kijken wat er verder aan de hand zou kunnen zijn.

Ik hoor het!

je hoord nog van mij ik ga het vannavond uitvogelen alvast bedankt.e d e de waele

IK heb gekeken en gedaan wat je hebt geschreven.
alles gaat goed maar hij geeft de melding weinig of geen conneciviteit.dus hij heeft wel draadloos verbinding maar te weinig.
waar kan dit aan liggen?

IK heb een andere laptop geprobeerd en deze werkte goed dus er zal iets in de dell laptop niet goed zijn ingesteld de ontvangst sterkte was uitstekend bij de dell was deze slecht tot weinig
wat kan ik nog na kijken bij deze dell ???
e de waele

Ok dat ga ik proberen maar hoe ga ik te werk met deze dell
Ik heb geen ervaring met dell kun je mij op weg helpen hoe te handelen Waar ik moet beginnen?
e de waele

mijn beste.
als je nog steeds met het probleem zit:
Veel type's van dell kunnnen niet standaard draadloos ontvangen controleer of de Wlan module in je laptop aanwezig is in apparatenbeheer /netwerkadapters als hij er niet is moet je hem aanschaffen en onder het toetsenbord in bouwen.
in de bios draadloos activeren.
en let op aan de linker zijkant van de laptop zit een klein schuif schakelaartje waarmee je de ontvangst aan en uit kunt schakelen.
dit alles kan je op weg helpen succes.
groeten TON

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan