Kan geen verbinding krijgen met andere PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

bruggeling

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2002
Ik heb een netwerkje van 3 pc's onder XP.
De host draait onder de home edition en de 2 andere onder XP professional.

Dit heeft jaren goed gewerkt, totdat Service Pack 2 kwam.

Op de ene client werkte SP 2 prima en nog steeds goed.

Totdat op de host een automatische update werd geinstalleerd, kon ik de andere client niet meer bereiken.

Daar heb ik toen ook Service Pack 2 op geinstalleerd.
Sindsdien kan ik deze client niet meer bereiken.

Hij zegt steeds dat ik geen toegangsmachtiging heb voor deze server, terwijl ik toch de schijfen op deze client nets gedeeld heb.

Nu zegt de help dat ik onder netverbindingen op de host de netwerktaken op instellingen van de verbinding kan wijzigen.
Er wordt gezegd : ga naar het tabblad binnenkomende verbindingen.
Hier gaat het al fout, want ik zie helemaal geen tabblad binnenkomende verbindingen.

Ik ben al een paar avonden bezig, maar ik krijg geen toegang op de partities van de desbetreffende client, terwijl ik dat op de andere client wel heb.

Wie weet er raad.

de firewall van xp wel uitgezet.
sp2 zet deze automatisch aan.

Ziet eens naar vergelijkbaar probleem bij "wat, aanmelden???"

Ik ben er ook nog niet uit kunnen komen ondanks alle steun!

Ben benieuwd...

Firewalls allemaal uitgezet en ik krijg nog steeds geen toegang op de desbetreffende client.

Wie helpt mij??????

Misschien dat je wat nuttige informatie kan vinden als je in de logboeken van windows kijkt. Als ik het zo bekijk, zijn er blijkbaar aanmeldt problemen.
Die zou je misschien kunnen verhelpen door je useraccounts gelijk te laten lopen ... dus als je vanaf computer A op computer B wilt inloggen dan even de username die je op computer A gebruikt ook aanmaken op computer B met hetzelfde password.
Zijn de computers ook allemaal lid van dezelfde werkgroep?
En misschien eens kijken bij de beveiligingsinstellingen van de gedeelde mappen, misschien zitten daar ook wat rare instellingen.

Misschien heb je hier wat aan, succes :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan