bruggeling
Gebruiker
- Lid geworden
- 15 apr 2002
Ik heb een netwerkje van 3 pc's onder XP.
De host draait onder de home edition en de 2 andere onder XP professional.
Dit heeft jaren goed gewerkt, totdat Service Pack 2 kwam.
Op de ene client werkte SP 2 prima en nog steeds goed.
Totdat op de host een automatische update werd geinstalleerd, kon ik de andere client niet meer bereiken.
Daar heb ik toen ook Service Pack 2 op geinstalleerd.
Sindsdien kan ik deze client niet meer bereiken.
Hij zegt steeds dat ik geen toegangsmachtiging heb voor deze server, terwijl ik toch de schijfen op deze client nets gedeeld heb.
Nu zegt de help dat ik onder netverbindingen op de host de netwerktaken op instellingen van de verbinding kan wijzigen.
Er wordt gezegd : ga naar het tabblad binnenkomende verbindingen.
Hier gaat het al fout, want ik zie helemaal geen tabblad binnenkomende verbindingen.
Ik ben al een paar avonden bezig, maar ik krijg geen toegang op de partities van de desbetreffende client, terwijl ik dat op de andere client wel heb.
Wie weet er raad.
De host draait onder de home edition en de 2 andere onder XP professional.
Dit heeft jaren goed gewerkt, totdat Service Pack 2 kwam.
Op de ene client werkte SP 2 prima en nog steeds goed.
Totdat op de host een automatische update werd geinstalleerd, kon ik de andere client niet meer bereiken.
Daar heb ik toen ook Service Pack 2 op geinstalleerd.
Sindsdien kan ik deze client niet meer bereiken.
Hij zegt steeds dat ik geen toegangsmachtiging heb voor deze server, terwijl ik toch de schijfen op deze client nets gedeeld heb.
Nu zegt de help dat ik onder netverbindingen op de host de netwerktaken op instellingen van de verbinding kan wijzigen.
Er wordt gezegd : ga naar het tabblad binnenkomende verbindingen.
Hier gaat het al fout, want ik zie helemaal geen tabblad binnenkomende verbindingen.
Ik ben al een paar avonden bezig, maar ik krijg geen toegang op de partities van de desbetreffende client, terwijl ik dat op de andere client wel heb.
Wie weet er raad.