Kan geen verbinding krijgen met het internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

kellemen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
23 jan 2001
hallo kenissen van mij hebben bij de makro chiligreen pc gekocht.

maar daar zit een onboard netwerk kaart op.

maar nu kunnen ze geen verbinding met internet krijgen.

ze hebben een casema midi abonnement

Oke, dat is niet zo mooi.

Verder nog iets wat we moeten weten?

Zit er een router aanvast?
Wat heeft die onboard kaart er mee te maken?

nee er zit geen router aan vast

volgens de makro zou je met die netwerk kaart niet kunnen internetten

ze hebben windows vista home premium

Om te kunnen internetten heb je wel minimum een modem of router met ingebouwde modem nodig.

Vind het ook wel een vage uitspraak "met die netwerkkaart kan je niet internetten":confused:

ja een modem hebben se wel dat lijkt me logisch he met een kabel abbonement

mar casema zij je moet de duplex modus instellen op 100mbithalf duplex

dat hebben ze gedaan maar ook dan werkt het niet.

ja mij lijkt dat je met elke netwerk kaart oft nou een pci kaartje is of onboard moet kunnen internetten

Wat ik zou doen als ik jou was.
Kijk ff of je een IP-adres krijg via
start/uitvoeren en cmd intypen.
Doe dan ipconfig. Heb je die niet kan het
zijn dat netwerk kaart niet aan staat.
Misschien heb je een ander apparaat
in de buurt. Probeer het daar even
mee. Kabel modem willen een tunneltje
opzetten. Via een dialer laag2. Hoe
dit te doen staat in de documentatie van
de bijv. casema.

Ik hoor je,
tony

Hey Kellemen,

Volgens mij heb ik het zelfde systeem aangeschaft als uw kennissen. Als het goed is, zit er een schijfje bij van Asus, waar een driver opstaat van je netwerkkaart.

Deze installeren en dan zou hij het weer moeten doen, was bij mij ook het geval.

Hebben deze kennissen teovallig nog meer klachten mbt de Chili Green? Als ik diverse programmatuur download (oa Acrobat Reader, Open Office, AVG virusscanner) kan ik deze vervolgens niet installeren.

Met vriendelijke groet

Heb ook die aanbieding van de Makro. Geen moeite met internet verbinding (ADSL) en geen moeite met AVG en Acrobat reader.

't Ding maakt wel vreselijk veel lawaai, goedkoop dus toch duurkoop ?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vrees van wel... :confused:

Laatst bewerkt door een moderator:
Onzin..

Ik lees toevallig jullie berichten over de pc van de makro.

De makro beweert dat de netwerkkaart niet gebruikt kan worden om te internetten is domweg "bull****".

Ik weet ook niet of het probleem al opgelost is, maar ik zou ook eerst even kijken of de installatie van de drivers juist is gegaan. Kijk even bij configuratiescherm/ systeem / hardware / apparaatbeheer.

Verder heb ik vista meteen na aankoop vervangen door XP. Pc werkt als een trein nu. Hij maakt inderdaad heel veel herrie. Weet iemand daar wat op? Misschien voeding-fan lager zetten in bios?

Ik wil overigens de kast een keer open maken om hem intern schoon te maken. Echter zit er een zegel op...Heeft iemand daar ervaring mee? (garantie verval enz?)

De Makro verkoopt apekool, er zit een gewone netwerkkaart in dat cHilligreen ding, volgens mij een "Realtek RTL8169/8110 Family PCI Gigabit Ethernet NIC (NDIS 6.0)".

Als je je router daarop aansluit, bij dat oranje flikkerende ledje, loopt internet zonder problemen.

Dat je Vista (waar je wel voor betaald hebt) er direct afgooit snap ik niet, werkt prima, vaak de hele dag, dag in dag uit.

Ja, dat zegel is lastig, moeten we maar in de herrie zitten tot de garantie er af is of de PC voor garantie terugbrengen omdat hij te veel herrie maakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan