Kan geen verbinding maken, maar ziet netwerk wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark111

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2007
Hallo,

Ik heb een draadloos netwerk, met een router van Sitecom. Ik wil er verbinding mee maken met mijn laptop, op zo'n 15 meter afstand. Het bereik lijkt goed, want hij heeft gewoon 5 volle streepjes. Echter kan ik geen verbinding maken. Hij ziet het netwerk wel maar kan geen verbinding maken op de 1 of andere manier. Als ik dicht bij de router sta, kan hij dit wel.

Een stukje uit mijn logboek:

Overeenkomstig profiel: Geslaagd
Prekoppeling: Geslaagd
Koppeling: Mislukt
Beveiliging en verificatie: Niet gestart

Ik vind het raar, want ik denk niet dat het aan het bereik ligt aangezien hij wel 5 volle streepjes heeft?

Wie helpt mij?

Groet, Mark

Heb je al geprobeerd de router te power cyclen? Stroom deraf, wachten,stroom derop.

Heb je dit met alle wifi apparaten?
Wat voor programma gebruik je om te verbinden?

- Ik zou in eerste instantie eens proberen om alle beveilgingen uit te zetten.Zowel op je laptop en je router.
- Iets anders kan zijn dat ze alle beide op een verschillend statisch kanaal staan, je zou dit op dynamisch kunnen zetten.
- Iets anders kan zijn dat je SSID niet overeenkomt.
Dit zou ik eerst controleren omdat je "vooraanmelding" wel lukt maar de uiteindelijke "handshake" niet tot stand komt.

Zo zie je maar, diverse verkeerde mogelijkheden die het mogelijkmaken om geen verrbinding te krijgen... en zo je dit leest kan het je ook gebeuren met je instellingen.

Zorg in elk geval dat je al je settings gelijk zet in je laptop en in je router.

Al geprobeerd om een geheel nieuwe netwerkverbinding aan te maken in je laptop?

Ik ga alles even checken, maar het meeste lijkt me onwaarschijnlijk aangezien ik wel verbinding kan maken als ik binnen 5 meter sta. Daarbuiten ziet hij de verbinding wel, met 5 volle streepjes maar maakt hij geen verbinding.

Ik gebruik het programma Acer enet management ofzo of het gewone windows vista netwerkdetectie-programma.

Heeft iemand een mogelijke verklaring dat hij het binnen 5 meter wel doet, en daarbuiten niet? Maar dat je overal wel het signaal ziet?

Ik ben een GROTE stap verder. Het lag aan de laptop, niet aan de router. Bij een andere laptop doet hij het namelijk WEL ver af en snel.

Nou mijn volgende probleem, waar kan het aan liggen bij de laptop? Drivers?

Kijk eens bij de fabrikant of er nieuwe drivers zijn en installeer die eens.
Wel de ouder eerst verwijderen.

Heeft iemand een mogelijke verklaring dat hij het binnen 5 meter wel doet, en daarbuiten niet? Maar dat je overal wel het signaal ziet?

Ik heb dit even gevolgt maar kan het ook zo zijn je laptop acer met interne wireless netwerkkaart de antenne aansluiting los heeft zitten. (eigen ervaring)
Als hij het wel doet op een meter of 5 dan werkt het qua configuratie goed, alleen de power ontbreekt.
Dan kan betekenen dat
  • power van je kaart op "0" staat
  • geen antenne (intern, rondom je beeldscherm) Los of Defect
  • je kaart is naar zijn mallemoer qua zendvermogen

Misschien heb je hier wat aan

Herkenning

Hallo,

Ik heb een draadloos netwerk, met een router van Sitecom. Ik wil er verbinding mee maken met mijn laptop, op zo'n 15 meter afstand. Het bereik lijkt goed, want hij heeft gewoon 5 volle streepjes. Echter kan ik geen verbinding maken. Hij ziet het netwerk wel maar kan geen verbinding maken op de 1 of andere manier. Als ik dicht bij de router sta, kan hij dit wel.

Een stukje uit mijn logboek:

Overeenkomstig profiel: Geslaagd
Prekoppeling: Geslaagd
Koppeling: Mislukt
Beveiliging en verificatie: Niet gestart

Ik vind het raar, want ik denk niet dat het aan het bereik ligt aangezien hij wel 5 volle streepjes heeft?

Wie helpt mij?

Groet, Mark

Hallo Mark ik heb precies hetzelfde gehad met de laptop van mijn broertje.
Ik ben gaan zoeken en kwam uit bij het kanaal van de router. Overigens heb ik een heel andere router als jij (kpn experia-box)
Het bleek dat: sommige laptops kunnen kanalen boven de 10 niet vinden. Wat wil zeggen dat ik hier dus met 3 pc op het netwerk zat maar die 1e laptop wilde het niet doen ondanks dat hij het netwerk wel kon vinden met 5 strepen kon hij geen verbinding maken. IK heb toen het kanaal van de router gewijzigd van automatisch naar kanaal 10 (even snel met speedtest gekeken of die een beetje goed loopt)
Hierna maakte hij wel verbinding met het netwerk maar had hij nog beperkte verbindingsmogelijkheden. Hierna dus even de windowsprobleem oplosser van win7 er overheen halen en toen liep alles weer zoals het hoorde.

Hoop dat je er wat aan hebt

Hallo als kanaal veranderen niet help kun je eens even op de site van de fabrikant kijken of er een nieuwe firmware beschikbaar is en deze installeren dit wil ook wel eens het probleem zijn:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan