Kan geen verbinding maken met belkin54g (draadloos), via UTP-kabel perfect mogelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

psycho636

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2006
hey allemaal

sinds kort heb ik enorm veel last van slecht functionerend draadloos internet. Zelfs als ik langs de router zit met mijn laptop (= Acer Aspire 8735G) kan ik geen draadloze verbinding tot stand brengen, dus heb ik tot overmaat van ramp maar de UTP-kabel erbij genomen en het zo "opgelost". Opgelost is eigenlijk niet het juiste woord, want ik zit namelijk nu op de grond met mijn laptop en nog 57 minuten batterij resterend.

Ik begrijp niet waarom er geen verbinding tot stand kan worden gebracht tussen de laptop en de router, omdat mijn laptop die overigens met Windows 7 Home Premium 64-bit is uitgerust, aangeeft dat de signaalsterkte uitstekend is.

Een pingtest via draadloos netwerk is eveneens onmogelijk (omdat ik niet kan verbinden met de router), terwijl als ik via kabel werk en mijn router ping een lekkere 0 ms als resultaat krijg (wat zeer goed en normaal is).

Mijn router heeft internet, er is geen enkele rode LED die brandt, degene die branden zijn allemaal groen. Het lijkt wel alsof de signalen "verloren" gaan.

Ik was het probleem ookal gaan zoeken in de laptop zelf, kan het misschien een defect zijn aan de netwerkkaart? Misschien, maar ik kan dit uitsluiten aangezien ik dezelfde problemen al eens eerder had met mijn vorige router en mijn vorige desktop PC.

Ook vreemd is, als ik bijvoorbeeld met mijn mobiele telefoon draadloze WiFi verbinding maak met mijn router, gaat mijn laptop ineens wél verbinden met de router en kan ik wel draadloos internetten.

Heeft er iemand alstublieft informatie omtrent dit zeer vervelende probleem.

Wij hebben bij verschillende klanten veel problemen gehad met deze router. Vaak heeft hij het jarenlang goed gedaan.
1 van deze vele gevallen hebben we uitgezocht met meetapparatuur. Daarmee zijn we tot de conclusie gekomen dat het netwerk verstoord werd door vele andere en betere draadloze netwerken die in de buurt zaten. Als je dus in een omgeving zit waarbij vele draadloze netwerken zijn kan dat heel goed bij jou ook dezelfde reden hebben.

misschien is het handig als je de router naam en model ff zegt :)

EDIT: Vergeten te kijken naar je titel :P maar belkin is ook niet de beste moet ik zeggen... :) ga beter voor een sitecom of een netgear

Laatst bewerkt:
Wij hebben bij verschillende klanten veel problemen gehad met deze router. Vaak heeft hij het jarenlang goed gedaan.
1 van deze vele gevallen hebben we uitgezocht met meetapparatuur. Daarmee zijn we tot de conclusie gekomen dat het netwerk verstoord werd door vele andere en betere draadloze netwerken die in de buurt zaten. Als je dus in een omgeving zit waarbij vele draadloze netwerken zijn kan dat heel goed bij jou ook dezelfde reden hebben.
Hier liggen een aantal draadloze netwerken in de buurt ja. Maar vaak zie ik geen enkel draadloos netwerk en als ik dan bv. in de woonkamer ga zitten zie ik er een stuk of 4 (met die van mijzelf inbegrepen). Ik heb vaak het probleem als ik wil verbinden naar mijn router dat hij dan zegt in Windows 7 "Kan geen verbinding maken met belkin54g", (dat is de SSID van mijn router).

Het rare is, als ik met mijn Playstation Portable via WLAN op het internet ga met mijn router, en ik zit langs mijn eigen laptop begint mijn laptop ineens te verbinden met mijn router en heb ik internet op mijn laptop. Als ik dan weer verbindng verbreek met internet en ik probeer in Windows opnieuw te verbinden dan zegt hij weer "Kan geen verbinding maken met belkin54g" terwijl ik wél internet heb op de PSP.

misschien is het handig als je de router naam en model ff zegt :)

EDIT: Vergeten te kijken naar je titel :P maar belkin is ook niet de beste moet ik zeggen... :) ga beter voor een sitecom of een netgear
Nja, ik heb veel dingen van Belkin. Daarom heb ik deze router ook gekocht, ik ben zeer tevreden over Belkin, behalve deze router dus. Daarvoor had ik een Linksys router welke perfect was, maar deze is helaas ten onder gegaan door blikseminslag. Ik heb bijv. een Belkin Surgemaster aan mijn TV/PS3 hangen, een overspanningsbeveiliger met 8 stopcontacten. En ik heb de Belkin Powerline Starterskit 200 mbps, maar deze werkt helaas niet hier (begrijp niet waarom).

En ja, ik had het type router al vermeld. Niet dat je veel hebt aan een foto maar hier is er een van het model dat ik heb:

31522139.jpg

41N56K6BWYL.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan