Kan geen verbinding maken met draadloos netwerk ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

hicham4000

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2010
ik kan echt geen verbinding maken met draadlooze netwerk ?
ik heb wel een ander adapter die linkys adapter die het wel doet maar hij is halfstuk valt van zelf uit dus ben ik een cardbus gaan halen een van die pcmia kaarten volgens mij ?
hij was helemaal nieuw dus kan geen hardware problemen veroorzaken ?

als ik verbinding maak via het windows xp draadloze netwerk client zie ik hem uitstekend ? maar verbinden lukt niet ? het is een wpa psk code die ik invoer hij is 100 % goed .
en als ik verbinding maak via de software die ik er bij kreeg blijft hij maar op netwerk adres verkrijgen dit is de ipconfig
Ethernet-adapter Draadloze netwerkverbinding 16:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
IEEE 802.11g Wireless Cardbus/PCI Adapter
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-40-F4-DD-9B-13
DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
Autoconfiguratie IP-adres . . . . : 169.254.47.44
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
Standaardgateway. . . . . . . . . :

alvast bedankt:thumb:

Ondersteunt dat cardbus ding wel de g standaard? Heb je al ipconfig /release, ipconfig /flushdns, ipconfig /renew en ipconfig /registerdns gedaan? Heb je je netwerkkaart al een keer via apparaaatbeheer verwijdered en opnieuw leten herkennen. Vaag probleem wat je hebt, maar we moeten even trial and errorren.

:( nee jammer genoeg lukt dat ook niet wat raar is dat ik de netwerk wel zie maar als ik ermee verbindt dat hij automatisch moet doen staat er de hele tijd wachten op netwerk

Maar heb je je netwerkkaart al een keer weggeflikkerd uit apparaatbeheer

Lijkt wel of je geen DHCP krijgt. Heb je je router al eens een keer gereset naar de factory settings?

how do i do that ?
maar wrm alls ik me computer verbindt met draadloos doet hij het en de draadloze adapter werkt ook op de laptop dus er is iets fouts ingesteld ?

Ja logisch is dat niet. Het zou zo kunnen zijn dat je router is ingesteld met mac filtering, maar dat moet dan bewust zo ingesteld zijn. Wat voor router heb je?

een thomson ik heb al de gateway getypt op de browser overal gezocht naar mac filtering nergens gevonden

Deelt hij wel DHCP uit? Zie je ergens DHCP staan in de configuratie van die thomson? Geef eens het exacte type

Je hoeft niets in te voeren. Op je modem/router kan DHCP ingeschakeld zijn (of uitgeschakeld). Meer opties heb je niet. WEl ingeschakeld is meestal de meest gebruikte optie. Kun je ook niet iets vinden over factory reset?

sory voorlate reactie laptop viel uit

ik zie nikks over dhcp maar wel kan ik factory reset doen

doe eens? Hou er wel rekening mee dat je draadloos internet daarna onbeveiligd is

en
Configuration

Interface Enabled: Yes

Physical Address: 00:26:44:6E:74:24

Network Name (SSID): Thomson97DB79

Interface Type: 802.11b/g

Actual Speed: 54 Mbps

Band: 2.4G Hz

Security

Allow New Devices: New stations are allowed (automatically)

Security Mode: WPA-PSK

Ja die kun je er daarna weer opnieuw opzetten. Ik zou de SSID dan nog even veranderen naar iets wat voor jou duidelijk is, bijv hicham ofzo??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan