Kan geen verbinding maken met netwerk.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Remons

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2013
Beste forummers.

Mijn Windows was gecrasht dus ik heb een nieuwe Windows 7 geïnstalleerd.
(Was hiervoor Vista)

Nu wil ik natuurlijk internet op de pc maar dit krijg ik niet voor elkaar.
Ik heb een WiFi dongle bij de router gekregen (dit is de 2de pc die aangesloten wordt op het netwerk)
Een sagem xg-762n.

Ik heb de juiste drivers geïnstalleerd,via een andere pc op een USB stick gezet en toen overgezet op mijn pc maar nog werkt het niet.
Ik ben echt een 0 in pc zaken....
Wie o wie kan mij helpen?

image.jpg
Hebben we hier wat aan? Hij geeft een realtek iets aan, geen sagem.

Kopieer naar de probleemcomputer MiniToolBox bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op "MiniToolBox.exe" om te tool te starten.
  • Let op!!! Windows Vista & 7 gebruikers dienen MiniToolBox.exe als administrator uit te voeren "Rechtermuisknop uitvoeren als",
  • Vink vervolgens de onderstaande opties aan.
    • List content of hosts
    • List IP Configuration
    • List Winsock Entries
    • List last 10 Event Viewer Errors
    • List Installed Programs
    • List Devices

minitoolbox.png

• Klik vervolgens op de knop Go.
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand geopend, plaats deze als bijlage in je bericht inclusief de probleemomschrijving.
  • Dit logbestand wordt tevens op de locatie als results.txt opgeslagen waar de MiniToolbox is uitgevoerd.

Als er verder geen apparaten met geel teken erbij wordt genoemd in Apparaatbeheer dan wordt die USB-stick helemaal niet herkend. Je laat niet heel Apparaatbeheer zien, dus wij kunnen dat niet zien.
Mogelijk moet je eerst nog chipset drivers installeren voordat de USB poorten goed werken en dan ook de sagem xg-762n zichtbaar zou moeten worden.

Overigens ben ik best benieuwd welke drivers je hebt geïnstalleerd. Want hier staat een driver, maar die driver installeert zich niet vanzelf, daarvoor moet eerst in Apparaatbeheer het apparaat zichtbaar zijn dat die netwerkadapter voorstelt (zie eerste paragraaf hierboven), erop rechtsklikken, kiezen voor "Stuurprogramma installeren" danwel "Stuurprogramma updaten", aangeven dat de driver lokaal staat en dan bladeren naar de map waar je de gedownloade driver hebt uitgepakt.
Overigens zal dat ndis6 driver moeten zijn voor Windows 7, die staat in de submap Driver/Ndis6 onder waar je de driver had uitgepakt.

Eerste taak is dus om ervoor te zorgen dat het apparaat in Apparaatbeheer wordt getoond (als apparaat zonder driver, dus met een geel uitroepteken erbij).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Kopieer naar de probleemcomputer MiniToolBox bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op "MiniToolBox.exe" om te tool te starten.
  • Let op!!! Windows Vista & 7 gebruikers dienen MiniToolBox.exe als administrator uit te voeren "Rechtermuisknop uitvoeren als",
  • Vink vervolgens de onderstaande opties aan.
    • List content of hosts
    • List IP Configuration
    • List Winsock Entries
    • List last 10 Event Viewer Errors
    • List Installed Programs
    • List Devices

minitoolbox.png

• Klik vervolgens op de knop Go.
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand geopend, plaats deze als bijlage in je bericht inclusief de probleemomschrijving.
  • Dit logbestand wordt tevens op de locatie als results.txt opgeslagen waar de MiniToolbox is uitgevoerd.

Dit krijg ik te zien :
image.jpgimage.jpgimage.jpg

Als er verder geen apparaten met geel teken erbij wordt genoemd in Apparaatbeheer dan wordt die USB-stick helemaal niet herkend. Je laat niet heel Apparaatbeheer zien, dus wij kunnen dat niet zien.
Mogelijk moet je eerst nog chipset drivers installeren voordat de USB poorten goed werken en dan ook de sagem xg-762n zichtbaar zou moeten worden.

Overigens ben ik best benieuwd welke drivers je hebt geïnstalleerd. Want hier staat een driver, maar die driver installeert zich niet vanzelf, daarvoor moet eerst in Apparaatbeheer het apparaat zichtbaar zijn dat die netwerkadapter voorstelt (zie eerste paragraaf hierboven), erop rechtsklikken, kiezen voor "Stuurprogramma installeren" danwel "Stuurprogramma updaten", aangeven dat de driver lokaal staat en dan bladeren naar de map waar je de gedownloade driver hebt uitgepakt.
Overigens zal dat ndis6 driver moeten zijn voor Windows 7, die staat in de submap Driver/Ndis6 onder waar je de driver had uitgepakt.

Eerste taak is dus om ervoor te zorgen dat het apparaat in Apparaatbeheer wordt getoond (als apparaat zonder driver, dus met een geel uitroepteken erbij).

Tijs.

Beste -
Voor zover ik kan zien laat ik wel heel apparaat beheer zien?
Er is nergens een geel uitroep teken te zien.
Ik ben nu bezig met uw link/driver te installeren.

De chipset driver heb ik ook geïnstalleerd.
Maar tussen de USB poorten kan ik de sagem niet vinden...
Nu kom ik er net achter ,dat als ik mijn sagem in de pc steek hij 5 sec een berg netwerken laat zien (die van de hele buurt) en vervolgens zegt de pc dat er geen verbinding is ( hij valt direct weer uit )

Laatst bewerkt:
Mogelijk geven de usb poorten te weinig stroom.
Heb je nog andere usb apparaten aangesloten en werkte het onder Vista zonder problemen?

Tijs.

Mogelijk geven de usb poorten te weinig stroom.
Heb je nog andere usb apparaten aangesloten en werkte het onder Vista zonder problemen?

Tijs.

Dat kan het probleem sowiso niet zijn , met Vista werkte het prima ( 1 week geleden nog )
Mijn extra opslag,toetsenbord en muis zijn aansloten op USB poorten.

Remon

Ik heb dan geen idee. Misschien een deal sluiten met de lokale pc-leverancier voor een nieuwe, recente usb wifi stick om te proberen.

Tijs.

Ik heb dan geen idee. Misschien een deal sluiten met de lokale pc-leverancier voor een nieuwe, recente usb wifi stick om te proberen.

Tijs.

Nja iniedergeval bedankt voor de hulp.
Iemand anders nog wel een idee? Hij het het gewoon gedaan dus het lijkt me niet onmogelijk.

Beste forummers.

Ik heb inmiddels een nieuwe USB WiFi adapter gekocht , in de hoop dat het plug en play zou zijn en alles zou werken (en dit doet het ook deels)

Het gaat om een tp-link tl-wn821n.

Als ik de pc opstart kan ik de eerste 5 minuten gewoon internet gebruiken en daarna ben ik wel verbonden maar heb ik geen toegang tot het internet.
Af en toe staat er zo'n gele "!" En na een paar seconden weer niet.

Welke info hebben jullie nodig om mij te helpen?
image.jpgimage.jpg
P.s het internet is na 5 minuten (als hij het ineens weer doet ) zeer langzaam.
Mvg Remon

Laatst bewerkt:
deze dus.
Je vermeldt niet welk subtype je hebt (welke het is kun je achterhalen via een instructie daaromtrent op bovengenoemde link).

Je zou kunnen kijken of je je driver kunt updaten van op genoemde link (met de keuze gemaakt voor het juiste subtype).
Als het een V4 is kun je evt. bij Realtek, onder Software -> RTL8192CU aanvinken en Go klikken
de nieuwste driver van Realtek downloaden die nieuwer is dan de nieuwste driver die tplink zelf beschikbaar stelt.

Tijs.

Die tp-link tl-wn821n heeft nog wel eens problemen met win7 Home... bij mij Win7 Ulti totaal geen probleem.... maar bij mijn tante met Win7 Home... kreeg ik hem niet aan de praat...
Bij haar mijn oude Zyxel wifi stick erin... werken...
Alle drivers geprobeerd.. ook chipsets opgezocht etc... mooi niet....

Het probleem is inmiddels opgelost.
De USB stick 25 cm lager gelegd en nu werkt hij perfect.:thumb:

Dus (het is mij niet duidelijk wat er ontertussen gebeurd is en vooral wat het herinstalleren van Windows met onderstaande zaken te maken heeft):
a. Er zijn geen nieuwere drivers voor de TP-Link wifi adapter geïnstalleerd
b. De TP-Link USB wifi adapter is via een usb-verlengkabel ergens anders neergelegd en nu is het probleem van de wegvallende verbinding verdwenen?
c. Indien ja op a. en b., dan was er dus een storingsbron (dicht) in de buurt van de wifi adapter (Geluidsboxen, mobiele telefoon, ...), maar de wifi adapter is daar nu (dankzij b.) niet meer in de buurt?
d. Indien ja op c., dan vraag ik me af of (ook) de Sagem op de verkeerde plaats is geweest. Dus dat mogelijk de Sagem nu ook werkt (indien via usb-verlengkabel uit de buurt van de storingsbron gebracht)?

Tijs.

Beste Tijs.

Windows xp heb ik vervangen door Windows 7. (Oonieuw geïnstalleerd)
Op dat moment deed de sagem USB stick het niet meer.
Waarom en hoe of wat weet ik ook niet , ik ben niet heel erg thuis in de computers.
Toen op de goede gok een tp link WiFi stick gekocht en gehoopt dat het plug en play zou zijn, eerst deed hij het half en nadat ik hem met een USB kabeltje had verlengd en op de grond gelegd werkte hij perfect.

De sagem overigens niet, en daarvan had ik inderdaad de nieuwste en laatste drivers van geïnstalleerd.

Remon

Bedankt voor de toelichting/verduidelijking.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan