kan geen verbinding maken met netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

fcgrunn

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2004
Hallo,

Mijn pc kreeg de laatste tijd wat kuren, soms dan viel wifi verbinding gewoon weg en was hele wifi niet meer zichtbaar, terwijl bereik gewoon sterk is/was. na opnieuw opstarten was ie vaak wel weer terug. Nu wou ik afgelopen week weer op de pc maar nu kon hij helemaal geen verbinding maken met mijn internet thuis, terwijl verbinding wel zichtbaar is. Drivers van draadloze netwerkkaart zijn gewoon geinstalleerd.

Nu heb ik mijn pc opnieuw geinstalleerd omdat ik dit al van plan was, maar het probleem blijft bestaan. ik krijg onderstaande melding als ik me verbinding wil maken met mijn wifi verbinding

Er kan geen verbinding worden gemaakt met (mijn netwerknaam)

Op de 2 laptops in huis heb ik gewoon internet door het hele huis.

wat kan hier het probleem zijn?

Laatst bewerkt:
Hoi,
Je vertelt niet hoe oud de pc is waar het om gaat, hij had al wat kuren zoals je zelf aangeeft.
Dan denk ik aan de harde schijf of in het ergste geval je moederbord.
Lijkt mij dus eerder een hardwareprobleem.
Nu heb ik mijn pc opnieuw geinstalleerd omdat ik dit al van plan was, maar het probleem blijft bestaan.
Om welke pc gaat het hier en welk besturingssysteem staat erop?

Met kuren bedoel ik niet hardwarematig, maar meer traag enzo. Pc is al wel een aantal jaren oud, er staat windows 7 op. Maar als ik van mijn iphone een hotspot maak, kan ik wel een wifi verbinding krijgen op mijn pc.

Als je hardware niet meer up-to-date is kan je pc ook trager worden.
Probeer het volgende:
Rechtsklik op de commandprompt en klik op "als administrator uitvoeren"
Typ achter de prompt:
chkdsk /f /r
enter
Je moet waarschijnlijk herstarten omdat het hier de C: betreft (onderbreek de schijfcontrole niet!).
Daarna (zelfde handeling als vorige)
sfc / scannow
enter
Ik neem aan dat je niets veranderd hebt in je modem/router instellingen.
Modem/router al eens gereset? Stroomstekkertje 10 seconden los en weer inpluggen.
Nu heb ik mijn pc opnieuw geinstalleerd omdat ik dit al van plan was, maar het probleem blijft bestaan.
Geef je pc (netwerkadapter) eens een vast ip-adres i.p.v. dynamisch.

Laatst bewerkt:
Ik zal vanavond de scan eens proberen zoals je noemde.

Ik heb mijn modem/router van ziggo wel helemaal opnieuw ingesteld, maar de problemen van de pc waren al voor die tijd dat ik modem/router opnieuw heb ingesteld.
stekker heb ik er ook al wel een paar keer een aantal seconden uitgehad.

pc heeft dynamisch ip-adres, heb eigenlijk nooit een vast ip-adres.

Ik heb de scans gedaan maar er is verder niks uitgekomen.
Ook heb ik geprobeerd om een vast ip-adres te geven maar dit werkte ook niet.

weet niet of jullie nog wat aan onderstaande link hebben, dit heb ik in cmd gedaan met ipconfig /all
https://www.mupload.nl/img/kpv74nrhl9l.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan