kan geen verbinding maken met wireless modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

banjo

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2001
Hallo, we hebben adsl met een Sitecom Wireless modem/router 54G wl-118 v1
(ik heb nooit geen netwerk oid ingesteld?
Op een oud laptopje had ik een usb stickje, daat werkte draadloos internet prima op.
Nu heeft vorige week mijn vriendin met haar laptop ook wireless geprobeert, maar haar laptop kan niets vinden.
Vandaag heb ik ook een nieuwe laptop (met wifi) gekocht en ik krijg ook de melding dat hij niets kan vinden.
Zal vast ergens iets verkeerd staan maar waar
Wie helpt mij uit de brand?? alvast hartelijk dank
mvg Banjo

Dat je nieuwe laptop/pc niets kan vinden kan komen doordat je router je netwerknaam niet uitzend. Dat heet SSID. Verbind je laptop/pc middels een utp-kabel met je router en loop je instellingen na.

Je hebt nooit iets ingesteld? Das waarschijnlijk het probleem. Je moet in de router een SSID naam invullen met een wachtwoord en dit wachtwoord moet je in je pc ook invullen onder die ssid

hallo bedankt voor jullie snelle reakties,
ik ben eigenlijk een leek op draadloos gebied, kunnen jullie mij op weg helpen waar ik eea moet instellen ???
mvg Banjo

Vraagsteler heeft op zijn netwerk geinternet met een oude laptop, daar heeft hij toch de nodige instellingen voor moeten maken. Wellicht is de boel beveiligt. Het makkelijkste is even een netwerkkabel er tussen te hangen

hallo, ik heb het wachtwoord wat standaard in mijn router zit verranderd en ook dit ingevoerd in de laptop.
Kan nog steeds geen verbinding krijgen.
ik zal vast wel iet s over het hoofd zien.
graag jullie hulp
mvg Banjo

Hallo, ik heb op de sit van packard bell gekeken.... en wat bleek, het modem stond uit.
Ik moest hem aanzetten met de toetsen Fn en F2 (tegerlijkertijd indrukken)
Nu werkt alles
Bedankt voor jullie reakties
Banjo

wel verbinding met netwerk maar explorer werkt niet

Hi,
Ik heb een medion 40100 laptop met wind XP, maar het wireless wil niet werken.
Ik zie wel een netwerk verbindings icoontje en als ik het icoontje aanklick dan zie ik ook de netwerk verbindingssnelheid maar explorer geeft het fout bericht: kan geen verbinding maken met netwerk?
Heeft iemand een idee wat te doen?
Bedankt vast ,
Chris.

geen netwerk verbinding met Explorer

Ik heb ook fn en f2 tegelijk ingedrukt gehouden maar heeft geen effect behalve het opnieuw opstarten van de laptop.:rolleyes:

:o hoi, probeer eens het onderstaande

software window clients voor netwerken geinstalleerd ???
Zo niet dan alsnog doen

open eens je verbinding met de rechtermuisknop (op de taakbalk) en laat alle beschikbare draadloze netwerken weergeven. en kies de juiste verbinding of eerst verbreken en daarna herstellen
kijk ook even of je modem nie in de slaapstand staat

Laatst bewerkt:
Hi,
Bedankt voor je reactie.
Hoe kan ik zien of het modem in de slaapstand staat?:shocked:
Chris.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan