misschien helpt het volgende je wat
Een heel verhaal maar misschien staat er een oplossing voor je bij...........
Tot voor enige weken deed ActiveSync het gewoon als ik de MIO P550 via USB aansloot, daarna plotseling niet meer, krijg nu de melding : “Het USB-apparaat wordt niet herkend. Een van de op deze computer aangesloten USB-apparaten werkt niet goed. Het is onbekend welk apparaat. Kijk op dit bericht voor hulp bij het oplossen van dit probleem.”
Eerst via download ActiveSync verwijderen gedaan, vervolgens na computer uit en aanzetten ActiveSync 4.5 opnieuw geinstalleerd waarbij aan einde de melding: “ Er is geen standaard-e-mailclient geinstalleerd of de huidge e-mailclient kan niet voldoen aan het berichtverzoek. Start Microsoft Outlook en stel deze toepassingin als de standard e-mailclient.”
Ik weet niet hoe ik dat moet corrigeren, niet gecorrigeerd dus.
Bij een latere, weer opnieuw download, heb ik dit wel gecorrigeerd, maar maakt lijkt mij toch niets uit te maken die e-mailclient.
Bij die latere download heb ik eerst in configuratiescherm de bestaande activesync verwijderd.
Maar helaas voor mij was de oplossing er niet, (heb hem later na alle gepiel terug gestuurd naar de fabriek want ik denk dat de USBconnectie van het apparaat stuk is, ben in afwachting nu)
Als ik ActiveSync aanzet staat daarin “Geen partnerverbanden” en niet verbonden”.
als ik het verbindingsinstellingenscherm open,
dan staat alleen aangevinkt;
-Statuspictogram weergeven,
-USB-verbinding toestaan
-Verbinding toestaan voor: er zijn geen communicatiepoorten gevonden.
- ActivSync openen als apparaat verbinding maakt.
Als ik vervolgens op OK klik dan komt de melding;
“MicrosoftActiveSync kan de com-poort niet openen. “Als u de verbinding opnieuw wilt instellen, klikt u op OK en voert de instructies uit”.
Op geklikt, dan komt met een scherm dat je het apparaat moet aansluiten, als je dan verder gaat hoor je een ringeltje en een scherm komt dan waarop;
-het apparaat is niet gevonden.
-com 1 niet geinstalleerd
-com 2 niet geinstalleerd
-infrarood niet geinstalleerd
-USB beschikbaar
Volgende nog bekeken onder de “motorkap”;
Via apparatenbeheer?
Bij USB-controllers, een viertal met naam Intel er achter, dan één met erachter “Onbekend apparaat”, daaronder viermaal USB-hoofdhub (deze laatste 4 bij eigenschappen “Dit apparaat werkt correct”).
Die “Onbekend apparaat” is er alleen als de PDA via USBstekker aangesloten is.
Dubbelgklikt op deze laatstegeeft een schermpje met onder andere: Standaard USB Host Controller) , Locatie 0 (USB Device),
“Er zijn geen stuurprogramma's voor dit apparaat geïnstalleerd”.
Klik op Probleem oplossen om de probleemoplosser te starten, als u problemen hebt met dit apparaat.” (Gedaan maar dan kom ik op terrein waar ik niet alles van snap, dus maar weer verlaten), en onder details staat: “USB\VID_0000&PID_0000\5&307F2B7&0&1 “.
“Het USB-apparaat wordt niet herkend. Een van de USB-apparaten die op deze computer is aangesloten heeft een storing veroorzaakt. Windows herkent het apparaat niet meer“. Daaronder schema/diagram -USB Root Hub (2 poorten)- daaronder -Onbekend apparaat- en daar weer onder -Ongebruikte poort-. Onderaan staat nu: Probeer het apparaat opnieuw te verbinden. Als het nog steeds wordt herkend, dient u het apparaat te vervangen.
Bedankt voor u reactie.
> U geeft aan dat u de Mio P550 niet meer kunt synchronizeren met een
> computer en dat umeerdere computers geprobeert heeft.
> Is dit sinds kort of is dit probleem al langer.
> AAngehecht aan dit email vindt u het "Howto install the driver when
> windows recognizes the Mio PDA as a unknown device.doc" document met
> instructies om de driver mocht deze nog niet of niet correct geinstalleerd
> te zijn te installeren.
> Lukt dit niet of blift u problemen houden laat het ons dan zo spedig
> mogelijk weten.
> Mochten er toch nog vragen of problemen zijn kunt altijd reageren via
> onderstaande email optie of telefoonnummer.vermeld onderaan deze email.
> Hopend u voldoende te hebben geïnformeerd.
> Met Vriendelijke groet,
>
> Gelieve niet te antwoorden op deze email.
> Voor verdere vragen, stel deze via onze website
>
http://www.mio-tech.be/en/support/contact-support.php
>
> Mio Technology Europe
>
> Tel.: 0900 - 9933666
>
>
www.mio-tech.be/support
SUCCES LEO