kan geen verbinding maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

roseslaura

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2010
Ik zit met een probleem,

Ik heb een nieuwe computer gekocht, en heb er weinig verstand van hoe ik alles aan moet sluiten, nu is het grootste deel al gelukt, behalve m'n internetverbinding.

Mijn ouders hebben benede een draadloze router staan, en ik heb een usb ontvangertje (denk dat het zo heet) gekocht. Alleen als ik mijn computer verbindingen laat zoeken, komt hij alleen met een breedband verbinding. Ik heb geen idee wat dat inhoud, maar ik heb daarbij de code van de router ingevoerd, maar hij meld niet aan.

Heeft iemand enig idee wat ik moet doen, zodat het wel werkt?

Hallo

Heb je ook de software geïnstalleerd die er bij zat? Is er al draadloos internet in huis ?
Is dat niet zo dan moet het nog ingesteld worden.

Ja ik heb de software geinstallaleerd, en er is al draadloos internet in huis, daar staan namelijk al 3 laptops op aangesloten.

Als ik op de snelkoppeling van de software klik, krijg ik hem niet geopend. Zou het kunnen zijn dat ie verkeerd is geinstalleerd?

Als je naar Configuratiescherm gaat en dan Netwerkverbindingen gaat zie je daar ook draadloze netwerkverbinding staan?

Zie je rechts onderin je scherm ook een klein monitortje staan?

Oke is prima, wat voor usb adapter heb je gehaald voor het draadloos internet? weet je dat toevallig uit je hoofd?

bij het netwerkcentrum (bij configuratiescherm) staan helemaal geen actieve verbindingen.

verder staat er recht onderin wel een soort van monitor.. daar staat een rood kruisje doorheen.

ik heb een wireless USB micro adapter 300N van sitecom gekocht.

volgens mij heb ik net verkeerd zitten kijken, je vroeg over de verbindingen die staan bij het stukje netwerkverbindingen.. hier staat:
1. breedbandverbinding
2. LAN-verbinding
ik ga er van uit dat het de LAN-verbinding is die moet werken, maar daar staat bij dat de netwerkkabel niet is aangesloten..

volgens mij heb ik net verkeerd zitten kijken, je vroeg over de verbindingen die staan bij het stukje netwerkverbindingen.. hier staat:
1. breedbandverbinding
2. LAN-verbinding
ik ga er van uit dat het de LAN-verbinding is die moet werken, maar daar staat bij dat de netwerkkabel niet is aangesloten..

Hoi ,

Ik weet niet of je probleem in tussen al is opglost.
Maar anders even het volgende:
Je LAN verbinding is de verbinding die gedraad is .
je draadloze internet is wat anders, dat is je wireless aansluiting.
Als jullie internet beveiligd is , zul je op je pc een WPA sleutel moeten invoeren. Die sleutel heb je gekregen bij je draadloze router.
Dan moet je 'dongel' je USB stick dus gewoon internet door geven.

Groetjes Andre

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan