kan geen verbinding met draadloos router maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

miss-tess

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2003
Goedemiddag,

Ik heb sinds kort internet van Alice.
Zij leverden mij geen draadloos modem dus heb ik een router aangeschaft van het merk konig /kunig.

Ik kan gewoon internetten als ik de de wlan/ethernet kabel direct in mijn laptop stop maar via mijn router wil het niet lukken.

Wel zie ik in mijn draadloze verbindingen mijn internet connectie maar dan wordt er om een netwerk sleutel gevraagd. Normaal is dat de code op de modem maar helaas, ik krijg geen verbinding. Ik kreeg bij de router nog een extra (wit) snoer maar die heb ik niet hoeven te gebruiken.

Wie kan mij in stappen helpen dit op te lossen?

Alvast bedankt.

Tessa

Laatst bewerkt:
Kijk eerst even of je met kabelaansluiting wel op internet kunt werken.

hai

dankjewel voor je reactie.

Ik heb adsl, en met een router zou hij gewoon moeten werken volgens alice.

Wat is het IP adres dat je van Alice krijgt als je hun modem gebruikt ? Ik denk namelijk dat je een extern ip-adres op je modem hebt.Welk type modem/router heb je gekocht ? (naam,model etc)

Op het boekje met informatie staat ip adres modem: 172.19.3.1.

de router die ik heb gekocht is een könig wireless 4 port router model CMP-WNRout10.

Op het boekje met informatie staat ip adres modem: 172.19.3.1.
Dat is het privaat adres van je modem. Normaal doe je een ethernet kabel van je modem naar de WLAN poort van je router, daarna een ethernet kabel van een van de LAN poorten naar je PC. Check eens of het je dan lukt op het internet te komen?

Helaas lukt dit ook niet:(
Via de lan kabel van de modem direct in mijn pc natuurlijk wel.
Dus moet constant switchen.

Heb ergens anders gelezen dat Alice als modem Copperjet gebruikt. Het adres dat je opgaf wijst daar ook op (die 172.19.xxx nummer).

Met Copperjets heb ik ook altijd wat last gehad, die lijken niet te zijn gemaakt om met een netwerk te werken.
Ik denk dat je evenwel een DNS probleem hebt.

Sluit je PC eens aan zoals ik in mijn vorige post heb aangegeven. Doe dan eens een ipconfig en kijk eens welk IPadres je krijgt. Eventueel eens je ipgegevens hier posten (kan geen kwaad, na de router krijgt je PC toch een intern privaat adres, daarmee kan niemand op je PC inbreken).

Weet je hoe je een ipconfig doet?

klopt het is inderdaad een copperjet.

Ip config moet lukken:)

Nog even ter verificatie, dus een lan kabel van de modem naar de rwlan poort op de router een kabel van een lan poort van de router naar de pc?

Hier mijn ipconfig:

ipconfig.JPG

Goed, dit is wat er volgens mij aan de hand is.

Je netwerkconfiguratie ziet er als volgt uit:

Internet
I
Modem
I
Router
I
PC

Nu wil je PC een privaat IPadres dus vraagt hij dat aan de DHCP server, in dit geval staat als DHCP server de modem aangegeven (173.19.3.1). Echter, de PC zit niet rechtstreeks op de modem maar op een router, die waarschijnlijk ook als DHCP server staat ingesteld. Dan heb je dus een probleem want de PC kan de modem niet bereiken en krijgt dus geen IPadres.

Heb je XP of Vista?

OK, ik niet maar dat geeft niet.

Wel, open je netwerkverbindingen eens :

windows toets + R , type ncpa.cpl
Selecteer je LAN verbinding en kies eigenschappen
Selecteer TCP/IPv4 of TCP/IP en klik op eigenschappen
Vink aan "Gebruik het volgende IPadres"

Vul in

Ipadres : 192.168.1.100
subnet : 255.255.255.0
Default Gateway : 192.168.1.1

Op ok drukken en vervolgens alle vensters terug sluiten.
Kan je nu al op internet (check even).
Anders gaan we verder.

hoi hoi

even voor de duidelijk heid

mag ik een ipconfig als je hem aan het modem hebt aan gesloten en een ip config als je hem aan je router hebt aangesloten

het probleem is waarschijnlijk je de router op een andere ip range staat ingesteld dan je modem dus als het lokale ip adres van je router 192.168.1.1 is en die van je modem 178.168.1.2 dan gaan ze nooit samen werken

ze moeten dus bijde dan beginnen mer 192.168.1. en het nummer achter de laatste punt moet varieren !

tevens moet er op 1 der aperaten de dhcp server aan staan,

Klopt wat Gaitman zegt. Daarom eerst even met de PC manueel verbinding maken met de router om de settings te kunnen wijzigen.

Bedankt voor julie berichten.

Ik heb hel volgende gedaan:

Wel, open je netwerkverbindingen eens :

windows toets + R , type ncpa.cpl
Selecteer je LAN verbinding en kies eigenschappen
Selecteer TCP/IPv4 of TCP/IP en klik op eigenschappen
Vink aan "Gebruik het volgende IPadres"

Vul in

Ipadres : 192.168.1.100
subnet : 255.255.255.0
Default Gateway : 192.168.1.1

Op ok drukken en vervolgens alle vensters terug sluiten.
Kan je nu al op internet (check even).
Anders gaan we verder.

Alleen werkt mijn Lan verbinding nu helemaal niet meer:S
Dus ik moet eerst weer contact krijgen met mijn lan verbinding voordat ik iets kan doen.

Daarna kan ik weer een ip¨config doen.

Ik hoop dat we er uit kunnen komen!

Alvast bedankt

Hoi Tessa,

Nu je je PC het IP adres 192.168.1.100 hebt gegeven zou je toegang moeten hebben tot je router.

Open een browser en typ in de adresbalk 192.168.1.1
Het inlogscherm van je router zou dan moeten verschijnen.

Je zou nu het volgende moeten doen.

1) Je router moet in hetzelfde subnet zitten als je modem.
Geef je router eens een vast IPadres : 172.19.3.2

2) De copperjet staat als DHCP ingesteld dus de DHCP functie van de router afzetten.

Uitloggen, je netwerkkaart van de PC terug zetten naar automatisch een IPadres verkrijgen en dan zou je van de Copperjet een IPadres moeten krijgen in de range 172.19.3.xxx

Succes

Beste Webster,

Sorry maar Ik ben een beetje de draad kwijt geloof ik.
Ik kan namelijk niet meer toegang krijgen tot mijn router, wat heel vreemd is.

Ik ga alles wat jij en anderen gezegd hebben nog even doorlopen en hoop dat ik er uit kom.

alvast bedankt.

Hoi Tessa,

Werkt het niet? Krijg je het inlogscherm van de router niet te zien?

1. Is je PC verbonden met een draad aan de router?
2. Je IPadres van je PC moet op 192.168.1.100 staan

Kan je even terugmelden wat er juist foutgaat?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan