Kan geen verbinding met draadloos voorkeursnetwerk maken

• Onderwerp starter Onderwerp starter jwgr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jwgr

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2009
Allen,

Sorry dat ik jullie lastigval, haha, maar ik kom er nu niet meer uit.

Ik heb een Toshiba Laptop Satellite (besturingssysteem XP) met een Atheros Ar5005gs Wireless Network Adapter. Ik maak gebruik van kabelinternet en via een Sitecom Wl-143 Router weten we het internet draadloos over twee andere desktops en een Xbox 360 te verspreiden.

De twee desktops en de xbox 360 hebben nergens last van en kunnen gewoon nog verbinding maken. Alleen op mijn laptop lukt het sinds twee dagen niet meer.

De router is beveiligd met een 128-bit Wep code, echter als ik de beveiliging uitschakel door in te loggen op de router via een andere desktop, geeft mijn laptop nog aan dat het nog altijd beveiligd is.

Via Lan kan ik wel verbinding maken.

Wie heeft voor mij de oplossing voor dit probleem?

Bedankt voor jullie tijd alvast!

Goedemiddag bij Helpmij.

Als het XP is kun je in je netwerkomgeving ook om de eigenschappen vragen van je draadloze verbinding. Er is ook een lijst met welke draadloze verbindingen jij ooit contact hebt gehad. Leeg die lijst eens en probeer het dan nog eens. Ik herken dit probleem wel. Soms blijven er instellingen staan die helemaal niet meer van toepassing zijn. Deze instellingen zijn te vinden onder... configuratiescherm/netwerk/"je draadloze kaart" waarop je rechtermuisknop doet en naar eigenschappen gaat. Daar staat ook een tab boven waar je in dat menu de instellingen van jou opgeslagen beveiliging kunt aanpassen.

Dit is de windows manier. Heb je software van de laptop die je draadloos beheerd, gooi die er dan eens af en start je pc opnieuw op. Installeer die opnieuw en start hem weer opnieuwe op. Als dat niet werkt dan moet je maar een bericht achterlaten.

bedankt voor je snelle reactie. Het mocht alleen niet baten.

Er is zelfs nog een klein probleempje bijgekomen.. Ik dacht slim te zijn door de firmware van mijn router te updaten. Was ook wel nodig, alleen nu wordt het internet helemaal niet meer doorgegeven. Dus ik ben nu nog verder van huis, helaas.

Hoi,

Voor het internet probleem:

Het wil nog wel eens helpen als je de volgende stappen onderneemt:

Alle computers uit.
Stroom van router halen
Stroom van modem halen
Koffie halen
Na een minuutje stroom weer op modem
Wachten tot deze weer volledig is opgestart dus tot de lampjes branden zoals het hoort.
Stroom weer op router.
Wachten tot deze weer volledig is opgestart dus tot de lampjes branden zoals het hoort.
Computers weer opstarten.
Kijken of je nu wel verbinding hebt met internet.

Voor de laptop: Je hebt dus eerst wel verbinding kunnen maken met de router via de laptop?
Zo nee: staat er misschien MAC adres filtering aan op de router waar het MAC adres van de laptop niet tussen staat?
Zo ja: staat in aparaatbeheer je netwerk kaart nog als goed functionerend? Wellicht dat een driver update van de netwerkkaart dan kan helpen.

Off Topic: WEP is trouwens in een paar minuten te kraken voor een beetje hacker. Voor de beveiliging van je netwerk kun je beter WPA2 gebruiken.

Voorheen altijd probleemloos verbinding met het netwerk kunnen maken en dan ook nog kunnen internetten. Nu lijkt het alsof er totaal niets gebeurt, als ik verbinding probeer te maken.

Alle stekkers eruit en een bakje koffie halen heb ik meteen aan het begin al geprobeerd, dat hielp toen niet en nu nog steeds niet.

Met betrekking tot de mac-filtering. Dit zijn de enige instellingen, die ik heb kunnen vinden op mijn router.

Huidig MAC Adres
00-02-a8-43-43-82

MAC Adres
- - - - -

Handmatig MAC Adres

De driver voor de netwerkkaart zal ik proberen op te zoeken. Ik denk zelf dat mijn netwerkkaart defect is, maar dat zal ik straks even uitproberen bij een ander netwerk.

Met betrekking tot de mac-filtering. Dit zijn de enige instellingen, die ik heb kunnen vinden op mijn router.

Huidig MAC Adres
00-02-a8-43-43-82

MAC Adres
- - - - -

Handmatig MAC Adres
[/QUOTE]

De MAC adres filtering vindt je onder het kopje Wireless -> ACL in je router menu. Als hier MAC adressen in staan en die van jou staat er niet tussen dan zul je niet kunnen connecten (Wireless dan wel te verstaan..., via kabel lukt dat wel).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan