kan geen verbinding met printer maken. onvoldoende geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Karien01

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2007
Hoi,

Ik heb sinds kort een nieuwe pc met Vista. De meeste zaken werken prima maar ik krijg de printer niet goed geïnstalleerd. De printer (Samsung CLP500) is verbonden met een andere PC (XP). Die pc hangt weer aan een netwerk.

Als ik nu kies voor printer toevoegen dan ziet hij de printer wel maar als ik dan kies voor toevoegen krijg ik de volgende melding:

"Kan geen verbinding met printer maken. Er is onvoldoende geheugen voor het uitvoeren van deze bewerking. Sluit één of meer programma's en probeer het opnieuw."

Nou heb ik het meerdere keren opnieuw geprobeerd (met alle applicaties afgesloten) maar ik krijg steeds dezelfde melding.

Wie kan mij helpen.

Karien

drivers zijn ok

Hoi Humpe,

Bedankt voor je snelle reactie.

De drivers heb ik al. Als ik de printer rechtstreeks aansluit op mijn computer heb ik geen probleem. Dan print ie prima.

Probleem zit 'm dus in de verbinding leggen in samenhang met de geheugenruimte. Maar foto's via het netwerk(je) ophalen/bekijken op een andere pc is geen probleem.

Karien

Succes verder hiermee.

Start regedit op en ga naar:
HKLM/system/currentcontrolset/control/Lsa/
Zet de waarde bij restrictanonymous op 0
De pc rebooten.
Verwijder het tcp/ip protocol de pc weer rebooten en daarna het tcp/ip protocol weer inschakelen en na weer een reboot gaat het werken.

Kijk eens op die XP machine hoe dat staat.

Hoi ,

De oplossing is gevonden:
--------------
Ga naar Control Panel, Kies printers, Kies toevoegen printer

Kies Lokale printer. Klik op maak nieuwe poort aan. Kies Local Port, verder niets aanpassen, klik Volgende.

Je moet nu een poort naam intypen. Type het volgende \\computernaam\printernaam. Mijn Windows XP computer naam is "DeepSpaceNine" en de gedeelde printernaam is "HPLaser6L", dus staat er bij mij in de poort naam \\DeepSpaceNine\HPLaser6L

Okay... klik nu op Annuleren. (ja klik op annuleren)

Kies opnieuw nieuwe lokale printer toevoegen (wat ... weer toevoegen ? Ja weer.... ik zei al dat deze oplossing geweldige is)

Klik Volgende en kies de poort die je zojuist hebt aangemaakt.
Kies de printer uit de windows printer lijst.

--------------

Bedankt voor alle hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan