Kan Geen Verbinding Met Printer Maken: Toegang Geweigerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

samoza

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2001
Berichten
12
Hallo,

Ik draai hier een klein prive-netwerk met een vista laptop en een
xp-desktop.
Ik heb nu een nieuwe printer, de Canon MP510. In eerste instantie heb ik
deze printer geinstalleerd op de vista-laptop, vervolgens heb ik deze
ontkoppeld en op de xp-desktop aangesloten en geinstalleerd. Op beide pc's
draait de printer prima!
Ik wil nu de printer, aangesloten op de XP, via het netwerk gebruiken op
mijn vista laptop.
Echter krijg ik bij het toevoegen van deze printer de volgende foutmelding

KAN GEEN VERBINDING MET PRINTER MAKEN: TOEGANG GEWEIGERD

De printer is wel te zien als ik via het netwerkcentrum de XP computer
bekijk.

Wie heeft ook bovenstaande gehad en weet de oplossing???

Alvast ontzettend bedankt!!!

Edwin
 
misschien kan je het probleem oplossen met een printserver, dan ben je niet afhankelijk dat het op 1 pc is aangesloten.

en wat jij wilt, moet je dan niet altijd de XP pc aan hebben staan als je met de Vista laptop wilt printen? Beetje onhandig?
 
printer

Hoi,

Het is inderdaad zo dat de XP-pc altijd moet aanstaan om te kunnen printen. Dit even ter zijde.
Zelf heb ik dezelfde situatie maar dan met een Canon IP4200. Volgens mij kun je het beste op de laptop de printerinstallatie verwijderen en daarna via netwerkcentrum navigeren naar de printer op de pc en hem vandaaruit even opnieuw installeren (dit doet hij min of meer automatisch.) Zo heb ik het deze week gedaan en dat ging prima.

Natuurlijk wel ook in netwerkcentrum de dingen ivm printerdelen aanvinken.
Ook even de beveiligingsinstellingen op XP van de printers bekijken, hier moet je bv 'iedereen' minstens de optie 'afdrukken' meegeven

Groeten,
Danny
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reacties.
Het is inderdaad zo dat de XP PC aan moet staan, maar dat is geen probleem.

De oplossing van D@nny, ik kan hem gewoon toevoegen als printer, maar dan krijg ik juist die melding!

Heb jij ook XP en VISTA??

Grtx
 
toegang geweigerd

Hoi,

ik heb inderdaad xp en vista, maar ik ben je probleem nu ook tegen gekomen. :( in de week op vista printers geinstalleerd en ik kon zonder problemen afdrukken, nu heb ik het nog eens nav je vraag geprobeerd en krijg ik ook de foutmelding toegang geweigerd, printer verwijderd en opnieuw geinstalleerd via gedeelde printers en ik kon weer printen....tot ik vista opnieuw opstart. :(
Wat ik wel kan als ik toegang geweigerd krijg in bv notepad, dat ik dan terug op 'afdrukken klik en daarna op 'printer zoeken' en hem weer zoeken (desktop--xp) dat ik dan wel weer kan afdrukken, ik moet dit wel telkens opnieuw doen als ik vista terug opstart.
Niet echt de bedoeling dus.

Hopelijk heb je iets aan mijn noodoplossing en in tussentijd hopen dat iemand DE oplossing heeft :)

groeten,
Danny
 
Hoi !

Domme opmerking, maar: heb je de printer op de XP-PC wel gedeeld ?

Ik heb diverse malen dit soort netwerkjes in elkaar geknutseld, en nooit problemen ondervonden, mits je de rechten duidelijk hebt !


Greetz,

Harry.
 
Alle pc's aan zetten Instellen op delen en instellen
Welke Anti-Virus gebruik je? NOrton?
en Welke Firewall
 
telkens opnieuw verbinding maken

hoi,

Ik denk dat ik het probleem weet maar de oplossing niet. :(
Ik moet telkens opnieuw verbinding maken met mijn printers en dan moet ik ook telkens weer een gebruiker ingeven om op de desktop te komen. Is het niet mogelijk om dat ingesteld te laten staan? Denk dan dat het probleem van de printers ook zou opgelost zijn.

Groeten,
Danny
 
hoi,

Ik denk dat ik het probleem weet maar de oplossing niet. :(
Ik moet telkens opnieuw verbinding maken met mijn printers en dan moet ik ook telkens weer een gebruiker ingeven om op de desktop te komen. Is het niet mogelijk om dat ingesteld te laten staan? Denk dan dat het probleem van de printers ook zou opgelost zijn.

Groeten,
Danny

Bij deze is mijn probleem opgelost, ik denk dat het te maken had dat ik geen twee dezelfde accountnamen op beide systemen had, bij levering had mijn laptop een accountnaam 'MSI' en ik dacht dat ik die in mijn naam had veranderd maar blijkbaar heb je zowel 'gebruikersnaam' als 'volledige naam' (kijk anders voor de zekerheid eens via 'uitvoeren' - 'control userpasswords2' of in beide systemen dezelfde accountnamen staan.

Verder heb ik bij 'netwerkcentrum' op de vista-machine' onder de optie 'delen en verkennen' de eerste drie opties ingeschakeld.

Denk wel dat het vooral belangrijk is dat je op beide systemen identieke gebruikersnamen gebruikt.

Hopelijk heb je hier iets aan.

Groeten,
Danny
 
De gebruikers waren al het zelfde. Ik heb het nu via een lokale poort en een lpt poort aangemaakt die naar de printer verwijst op de xp pc. Tot nu toe werkt dit. Dit was een tip in een ander forum,,

Het is wel niet zoals het hoort, maar goed het werkt.....

Grtx
 
De gebruikers waren al het zelfde. Ik heb het nu via een lokale poort en een lpt poort aangemaakt die naar de printer verwijst op de xp pc. Tot nu toe werkt dit. Dit was een tip in een ander forum,,

Het is wel niet zoals het hoort, maar goed het werkt.....

Grtx

Ik heb exact hetzelfde probleem. Hoop dat je dit ooit nog eens leest en deze oplossing verder uitlegt...
Bedankt alvast
 
Ik heb exact hetzelfde probleem. Hoop dat je dit ooit nog eens leest en deze oplossing verder uitlegt...
Bedankt alvast


Hoi Mariel,

Ik ben totaal nieuw op dit forum, ook op zoek naar de oplossing. Ik heb het trucje gedaan van onderstaande link en kan nu printen. Ik denk dat dit de methode is die Samoza bedoelde. Het zal wel niet geheel volgens de bedoeling zijn maar het werkt bij mij wel.

Succes

http://www.vista-helpdesk.nl/tips-a...ding-met-xp-gedeelde-printer-onder-vista.html
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan