Kan geen verbinding met router maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robsels

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 aug 2011
Hallo,
Ik heb een probleem met mij router. Het is de laatste tijd regelmatig voorgekomen dat (draadloos) internet wegviel. Na even de stekker 2 minuten eruit te hebben van de modem en router werkte het (meestal) weer. Vaak loste het probleem zichzelf ook op, dat het de volgende dag weer gewoon werkte. Maar nu lukt het niet meer. Met 2 laptops kunnen we geen verbinding meer krijgen met de router. Beide laptops hebben wel goed signaal van de router. Normaalgesproken zou dan automatisch verbinding gemaakt worden, maar dat gebeurt nu dus niet. Handmatig verbinden lukt dan ook niet. 2 of 3 keer is het me nog wel gelukt, dan werkt het weer even, maar met heel traag internet... Rechtsreeks met een kabel op de router gaat wel, dan heb ik internet, en ook normale snelheid, maar zo'n kabel door het huis is ook niks. Mij llijkjt het probleem in de router te zitten, dat deze het signaal niet goed uitzendt (controleLED brand dan ook geel ipv blauw). Weet iemand wat ik er aan kan doen, of is het (weer) tijd voor een nieuwe? Het heeft goed gewerkt, en ik heb niks aan de instellingen veranderd...

De router is een Sitecom 300N WL-341, denk ongeveer 2 jaar oud.

Alvast bedankt
Mvg. Rob

Hooi ,
Moet je proberen in instellingen 'Draadloos Kanaal' te veranderen.
De meeste mensen in jouw omgeving gebruiken één het zelfde kanaal.
Met deze programma ( http://www.metageek.net/products/inssider/ )
kan je zien wat voor kanalen gebruiken mensen in jouw omgeving.
dan ga je naar je router en neem een andere.
Succes..:thumb:

Hoi,
Bedankt voor de tip. Ik heb het geprobeerd, en er zitten idd veel netwerken op of rond hetzelfde kanaal, en ik woon in een appartement, dus het is druk hier :shocked: Maar het levert helaas geen resultaat op. Ook via de kabel aan de router heb ik intussen geen internet meer (voor het veranderen van het kanaal al niet), de verbinding van de kabel is wel goed, ik kan wel in de router voor de instellingen, en heb internet als ik de kabel rechtstreeks op de modem zet. Ik snap er niks meer van. Ook heb ik de fabrieksinstellingen teruggezet, zonder resultaat...
Nog meer tips misschien? :confused:
Groeten rob

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan