Kan geen verbinding met windows service maken...

Status
Niet open voor verdere reacties.

francozero

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2005
hoi mensen,

een nieuw probleem... ;)
deze morgen, bij het opstarten, kreeg ik op het opstart scherm (na inloggen) het volgende te zien:
"Bureaublad voorbereiden"

deze melding had ik nog nooit gezien want normaal staat er iets van "welkom" of "een ogenblik geduld".
na het opstarten zag ik dat zowat alles van m'n instellingen e.d. verdwenen waren...
ik kreeg het volgende te zien:

FOUT.jpg

ik ben reeds te raad gegaan bij microsoft, maar hun "trukje" lukte bij mij niet.
dit trukje dus: http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-performance/why-wont-windows-connect-to-the-group-policy/b73107f8-8447-4599-87a5-65ecc6a63aa0?page=2
in het register staat nl. al wat daar moet staan...

ik kan ook de service niet manueel starten, daar deze optie is uitgegrijsd.
zie hier: FOUT2.jpg

heeft iemand een idee wat er juist mis is met m'n laptop?

alvast nog 's bedankt,

franco

PS: in veilige modus kom ik wel in m'n windows en alle bestanden... anders kon ik dit bericht niet posten, daar internet ook niet werkt bij normale startup.
systeem is msi laptop met windows 7 home premium erop.

Laatst bewerkt:
ja, maar systeemherstel werkt nooit...
ik zit ook al een hele tijd met windows updates die niet willen installeren. misschien heeft dat er ook iets mee te maken?..

franco

Update:
heb net nog 's een systeem herstel geprobeert, vanuit veilige modus... no go.
zie hier de melding:

FOUT3.jpg

nog andere voorstellen?

bedankt,

Laatst bewerkt door een moderator:
hoi mensen,

bedankt voor de snelle reacties (alweer)...
opnieuw installeren lijkt me nog niet zo'n slecht idee... maar ik heb niet echt een windows cd/dvd.
wat ik wel heb is een recovery disc (4 dvd's) die ik gemaakt heb toen ik de laptop nog niet lang had, kan ik daar een volledige herinstall mee doen?
op c: bedoel ik dan, want ik heb ook nog een d: partitie en die zou ik willen houden.

ik wou ook nog vermelden dat het probleem momenteel (voorlopig) opgelost is.
ik heb 1st nog 's een ander herstel punt geprobeert (in veilige modus), maar dat lukte ook niet.
toen heb ik een checkdisk gedaan van m'n c:, en automatisch beschadigde bestanden en schijfruimte laten repareren. ik dacht baat 't niet, dan schaad 't niet... en nu doet m'n laptop het weer helemaal normaal(???)...
blijkbaar was toch 1 of ander bestand beschadigd...
is er ergens een tut te vinden over het herinstalleren (of repareren) van windows 7 met een recovery disk (dus geen normale installatie vanop een windows dvd)?

nog 's bedankt voor de hulp,

Update:
hmmm... het probleem blijkt toch niet helemaal verholpen te zijn.
na een herstart van windows had ie 't weer, maar na een keer afsluiten en weer opstarten werkte alles weer.
ik begrijp er niks van... :/
misschien toch maar de recovery disks boven halen?...

bedankt,

Laatst bewerkt door een moderator:
Open de Opdrachtprompt als administrator (rechtsklik)
typ achter de prompt:
sfc /scannow
Hit de entertoets.

Als normaliter systeemherstel en windows update en een belangrijke service niet werken dan moet je toch echt gaan denken aan een virus, trojan etc. zoals @kostenzer al opmerkte.
Is systeemherstel en updates ook uitgeschakeld onder services?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan