kan geen virusscanner, malwarebytes of Hijackthis installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

vikernu

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2007
Ik kan op mijn W7 pc geen antivirusprogje meer installeren. Ook Hijackthis lukt niet.
Ik krijg dan te zien dat ik niet gemachtigd ben, terwijl ik wel administratorrechten heb.
Ik heb de harde schijf al extern aan een andere pc gehangen en zo met malwarebytes kunnen scannen, en hij heeft er 5 bestanden afgegooid.
Ook als ik Microsoft Security Essentials wil installeren krijg ik een foutmelding: 0x800700B7

Iemand een oplossing hiervoor?

download een virusprogramma ( exe ) en klik er rechts op, dan uitvoeren als administrator.
Voor malwarebytes kan je de chameleon versie downloaden, deze doet zich voor als een ander programma ==> https://www.malwarebytes.org/chameleon/

Laatst bewerkt:
Helaas, dat heb ik ook al geprobeerd maar ik krijg tóch de melding dat ik geen rechten heb, óf dat er iets fout is gegaan.

Ook in de veilige modus heb ik het al geprobeerd, maar ook hier zonder resultaat.
De cameleonversie heb ik nog niet geprobeerd, dat ga ik nu even proberen.
Thnx

Systeemherstel naar een dag van vóór het probleem zich voordeed wil ook nog wel eens helpen.

anders naar andere gebruiker overschakelen ( administrator, blanco paswoord )

Ik heb de Chameleon gedraaid, maar zodra malwarebytes dan opstart krijg ik de melding: Malwarebytes werkt niet meer.
Ook inloggen met een nieuwe gebruikersaccount zonder wachtwoord en met admininstratorrechten werkt niet.
Systeemherstel werkt ook niet. Er zijn schijnbaar geen herstelpunten aanwezig.

Laatst bewerkt:
win 7 opnieuw installeren, zonder de partitie te formateren, dan wordt windows old aangemaakt, dat je dan kan scannen met een AV op je nieuwe os geïnstalleerd.
daarna kan je eventueel nog dingen recuperen uit windows old.

inderdaad volg de instructies van de Jean op dat is het beste denk .....

Heb je al een online virusscanner geprobeert?

http://housecall.trendmicro.com/nl/

Laatst bewerkt:
Ik heb middels Emisoft Hijackfree kunnen scannen en alles is nagenoeg groen op 3 bestanden na:

System
System Idle Processes
winmgr.exe

Zijn dit onbetrouwbare progjes/bestanden?
En zou dit anders het euvel kunnen zijn?

Dit zijn standaard bestanden/processen hoor, maar virussen of andere hackers kunnen hun virus ook de zelfde naam geven als deze bestanden,
best is eens kijken waar deze bestanden zich bevinden.
Bevinden deze zich niet in het Windows mapje van je C Schijf dan weet je wss al hoe laat het is.
Beste advies dat ik je kan geven is haal de belangrijke bestanden van je pc en volledig formatteren die handel!

mvg

Zettekakkers :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan