Kan geen virusscanner of spyware installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Caspar107

Meubilair
Lid geworden
2 dec 2001
Berichten
8.121
Ik heb hier een PC staan van een kennis die totaal niks met computers heeft en dat ding zit goed vol met rommel als ik het zo bekijk, nu stond er al geen enkele beveiliging op dus wil ik AVG ofzo erop zetten maar dat lukt dus niet. Heb ook al Spybot geprobeerd erop te zetten maar na 3 seconden zandloper gebeurt er niks.

Als ik vervolgens bij taakbeheer kijk staat de installer wel erbij........ ook Combofix en Mbam heb ik geprobeerd te gebruiken maar heft hetzelfde resultaat. Ook staat bij taakbeheer elke keer iexplorer.exe erbij terwijl die niet actief is

Online scannen gaat ook niet, zie in de taakbalk van IE heel even een .....search.com adres staan en vervolgens crasht mijn IE of kom ik op de Google pagina uit.

Deze dingen ook allemaal in veilige modus geprobeerd.

Ik heb met Hijackthis al wat zaken verwijderd by the way

Wie weet raadt hoe ik een anti-virus of anti-spyware programma erop krijg
 
Laatst bewerkt:
Al onder veilige modus geprobeerd. Of malwarebyte of Superantispyware kun je meen ik in veilige modus installeren en laten scannen.
 
Ik kan onder veilige modus deze programma's niet installeren, installer staat wel actief onder taakbeheer maar er gebeurt niks. Heb superantispyware nog niet geprobeerd, zal ik gelijk even doen.
 
Ben bang, dat her installeren dan sneller en beter is, als ik dit zo lees. Kun je nog wel backuppen?
 
Ben bang, dat her installeren dan sneller en beter is, als ik dit zo lees. Kun je nog wel backuppen?


Ja dat was ook mijn optie inderdaad die ik dan gebruik, maar die mensen hebben bergen met zooi erop staan en ze weten zelf niet waar ze het hebben staan (zooi = foto's etc). Dus wou ik hem cleanen en ze dan zelf de rommel uit laten zoeken.

Zal wel eens kijken wat ik nog allemaal kan vinden, bedankt in ieder geval
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan