Kan geen wijzigen maken in een query.

Status
Niet open voor verdere reacties.

pieterVanDongen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 feb 2008
Hallo iedereen,

ik heb twee tabellen, en als ik die beide in een query zet, is het niet mogelijk om de data aan te passen. Haal ik een van de tabellen weg, dan kan ik dat wel. Het betreft hier een selectiequery. Dit is vreemd, want er zijn query's die hetzelfde zijn opgebouwd in andere databases, die gewoon werken. Ik heb een tabel met NAW gegevens, en ik heb een tabel waarin bedragen staan. In de tabel van de bedragen heb ik een jaartal neergezet, 20072008. Deze kolom komt ook voor in de NAW tabel, en de gegevenstypen komen overeen.

De opbouw is dus;

tabel 1 NAW
NAWID
Naam (text)
Jaar (text, maar ook met numeriek geprobeerd)

tabel 2 Bedragen
bedragenID
Bedrag
Jaar (text, maar ook met numeriek geprobeerd)

Meestal maak ik in een query het verband tussen de tabellen. Sinds dit niet werkte heb ik een relatie geprobeerd te leggen in het relatievenster, en geprobeerd een relatie te leggen in de NAW tabel door keuzelijst met invoervak te kiezen.

Weet iemand misschien in welke richting ik zoeken moet?

Sleutelvelden

Meestal heeft dit te maken met de manier waarop de tabellen aan elkaar zijn gekoppeld. Alleen als dit een logische koppeling is, kun je de gegevens wijzigen. Minstens 1 kant van de koppeling moet een sleutel zijn, een sleutelveld of de velden van een samengestelde sleutel.

Hallo, als ik je tabellen bekijk, dan vraag ik me af hoe je ze aan elkaar koppelt. Het enige veld dat gelijk is zou jaar zijn, maar ik zie dan weer geen logica in de koppeling.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan