Kan geen windows installeren. Linux installeren lukt wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

scocz

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2015
Vreemd genoeg lukt het mij niet om Windows 8/7/Vista/XP te installeren op de computer. Setup gaat prima, tikt de 100% aan en komt in het ''Restart now'' venster.

Echter, na de installatie krijg ik instant het scherm ''No operating system found''.

Als ik dit met Linux doe, heb ik nergens last van. Installeert en werkt als een trein.

Wat heb ik al geprobeerd?
- Boot priority aangepast
- Bios geflasht
- Andere ISO's
- Harde schijf gecheckt -> geen problemen volgens Hiren
- Diverse keren geformatteerd
- MBR's gefixt
- Installatie aan C: index toegevoegd van het opstarten

Het werkt allemaal niet.. Ik wil graag Windows installeren maar het lukt maar niet. :'(

Heeft iemand een idee? Misschien kijk ik ergens over heen..

Ik hoor het graag!

Zitten er meerdere schijven in?

Hangt de schijf aan de eerste SATA poort en staat die als eerste om van op te starten?

De schijf hangt aan de SATA poort en die staat als eerste om op te starten, ja.

Laatst bewerkt door een moderator:
Echter, na de installatie krijg ik instant het scherm ''No operating system found''.

Kun je opstartherstel doen van je windows installatie schijf?
Je HDD is die gepartitioneerd?
Zo ja, wat staat waar?

Kun je met een bootmanager van Hiren de geinstalleerde windows opstarten?

Laatst bewerkt:
Kan via herstel de installatie wel zien, maar kan er niets mee. Mn hdd heeft 1 partitie, dat is de partitie die aangemaakt wordt wanneer de Windows geïnstalleerd wordt.

1 partitie?

Ik dacht dat als je windows 7 installeert op een totaal lege schijf, dat er dan 2 partities aangemaakt werden.
Kijk eens naar de hirens bootmanagers wellicht dat die je verder helpen.

Je kunt ook miniwindows starten en kijken wat er nu op de hdd staat. Of je karakteristieke mappen van windows vindt op je hdd.
Kijk dan ook eens naar het programma partition wizzard wat vindt die. Hidden partitie, bootable enz.

Hirens bootmanager heeft geen fouten ontdekt. Hardeschijf gaat leeg de setup in: zonder iets (partities e.d.). Miniwindows gestart, files staan op de HD. Ga morgen proberen ergens een CD te ritselen.

@scocz
Welkom op helpmij :)

Gebruik het berichtenvenster "snel reageren" als je direct op de vorige posting reageert en niet de "quoteknop" a.u.b.

Succes verder met je vraag. :thumb:

Blijf bij Linux zou ik zeggen. Daar heb je nooit geen problemen mee en het is veel vriendelijker om mee te werken whahah!! :P

Maar goed, ik denk dat je met GParted (je misschien wel bekend) alvast een Windows partitie van te voren kan maken. Dus je schijf indelen voordat je de installatie van Windows gaat doen.

Gisteren nog Win 7 voor iemand gedaan op een laptop waar eerst Linux Mint op heeft gestaan. Bij installatie werd gezegd dat Win niet kon worden geinstalleerd, want ja...hij ziet geen ext4.
Dus eerst de partitie verwijderd en daarna de hele schijf vernieuwd. Daarna verliep de installatie goed.

Windows 7 maakte inderdaad 2 partities aan, de beginpartitie van weinig mb's en daarna de werkelijke installatie.

Dat er wel files op de HD staan maar niet kan worden opgestart, dan is er toch iets niet goed gegaan met de installatie. Of kan de laptop Windows niet aan? (geen idee, ik denk alleen maar mee)

Laatst bewerkt:
Linux en dan een virtuele omgeving met windows is ook een optie.
Ik heb begrepen dat windows dan zelfs nog wat sneller loopt.
Misschien weet Femke98 daar meer over.

Heb je soms nog een andere schijf, usb stick of kaartlezer in het systeem zitten als je herstart en die melding ''No operating system found'' krijgt?
Of heb je Windows geïnstalleerd terwijl een van die erin zat? Dan staat mogelijk de boot sector op de verkeerde plaats...

Ik zit te denken...............heb je die Linux er nog op staan?
Want dan wil je een dualboot maar dan zou toch Linux op moeten starten.
Dus dat zal dan niet.

Mocht je dat wel willen, is het makkelijker om eerst Windows te installeren en daarna pas Linux.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan