kan geen windows installeren...schijfprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

djowiB

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2007
Hai,

tijdens het installeren van Windows kan ik gewoon de bestaande schijf aanpassen en/of verwijderen. Maar formatteren tijdens de installatie van Windows gaat niet.
Als ik ervoor kies om de schijf niet te formatteren en de installatie door te zetten, krijg ik een error. 0x0000etc
Vreemd is ook dat ik bij het aanmaken van partities, naast de 100mb die windows aanmaakt, nog een schijf te zien krijg welk de grootte 0 heeft....deze wordt automatisch door Windows aangemaakt.

Ook geeft Windows soms tijdens een installatie aan dat er een fout op D aanwezig is....Vervolgens de partities verwijderd en 1 schijf van gemaakt, zonder resultaat.

Aangezien de schijf geheel leeg is, wil ik weten welk stukje software ik moet gebruiken om de schijf na te lopen op fouten.
Ik heb Ultimate Boot cd, maar kom daar niet uit. Dat is voor mensen met hogere wiskunde :)

Iemand die mij kan helpen mijn SATA schijf weer te repareren? Schijf is nieuw.

Alvast bedankt
Dennis

Laatst bewerkt:
hai,

formatteren naar NTFS is gebeurd...windows is nu aan het installeren...
Hoop dat dit het probleem heeft opgelost.
Voor nu ben ik dus erg content met Hiren's boot cd :)

Dank je voor het antwoord :)

groet
Dennis

Hai,

windows installeren ging soepel.....software installeren....ging zo soepel....tig keer opgestart...ging ook soepel.

Pc onder mijn arm meegenomen naar mijn schoonmoeder...ik stel outlook in...moest vervolgens rebooten wegens update virusscanner...en jawel, daar is die weer:

BOOTMGR mist.

Schiet mij maar lek...

Wat kan ik nu het beste gebruiken van de hirens cd om de schijf na te kijken en te repareren??

groet
Dennis

Handig om te weten welke versie je hebt.
3.0, 3.1, 95, 98, 98SE, ME, XP, Vista of wellicht 7.
Om zomaar wat te noemen.
Als je (zoals velen) niet wat meer details geeft, is het toch wel lastig om je verder te helpen.:o

HAi,

mijn excuus.

Het gaat om windows 7 ultimate.
Vreemd is ook dat er volgens hiren's cd een stukje schijf is van 1,2mb..maar die kon ik niet selecteren met 1 v/d programma van de hiren's cd, waarmee ik de rest van de schijf mee kon formatteren.

groet

Update:

heb windows7 er weer op staan. De kleine schijf van 1,2mb weten te verwijderen tijdens installatie windows 7.
Daarna de gehele schijf geformatteerd, wat eindelijk, tot in tegenstelling tot overige pogingen, nu lekker rap ging.

Heb nadat de installatie volledig gebeurd was, chdsk gedraaid en daar zijn meerdere fouten gevonden en gerepareerd. Hopelijk dat de pc het nu wel blijft doen :)

Mocht iemand nog tips hebben, om nog een handeling tbv schijf reparatie te doen, dan hoor ik die graag.

groet
Dennis

Opstarten met je DVD, en kies voor herstellen.
Daarmee word je Master Boot Record hersteld.
Dat kleine stukje schijf wat niet verwijderd kan worden is waarschijnlijk een systeempartitie.
Als die een schijfletter heeft, kun je hem onzichtbaar maken via start->systeembeheer->computerbeheer->schijfbeheer, rechtsklikken op de bewuste schijf en stationsletter en paden wijzigen.

Hai,

opnieuw Windows geïnstalleerd zoals beschreven. (de kleine partitie was reeds verwijderd)
Alles ging van een leien dakje tijdens installeren van software, totdat de pc weer vast sloeg en ik opnieuw moest opstarten en jawel, disk read error.
Opnieuw Windows 7 cd erin gedaan en opnieuw opgestart. Alleen de aanwezigheid van de windows7 cd was voldoende voor de pc om gewoon op te starten.

Toen de cd eruit gehaald, opnieuw de pc opgestart en jawel, zonder enig probleem startte de pc zonder enige melding op.
Heb nu een tool draaien van WD om te kijken of alles ok is met de schijf.

Allemaal heel vreemd. Pc is nieuw trouwens.

Ik ga steeds meer het idee krijgen dat mijn HD niet goed is...

Maar goed, heb te weinig verstand van pc's om hier zelf uit te komen en hoop op jullie hulp in deze.

groet
Dennis

Hai,

heb de verkoper reeds op de hoogte gebracht.
Deze gaf zelf ook dat de HD, ook al is die nieuw, mankementen kan vertonen/hebben.

Mocht de schijf nu weer een eigen leven leiden dan ben ik welkom met de schijf.

Dank voor je reactie.

groet
Dennis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan