kan geen windows installeren!

Status
Niet open voor verdere reacties.

ramonski8

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 jun 2011
hallo,

ik zit dus met het volgende probleem. ik had dus al een paar keer windows vista geinstalleerd omdat er soms wel probleempjes mee waren, nu kwam ik er achter dat hij alle oude gegevens van de vorige besturingsystemen had opgeslagen als; windows 1, 2, 3 enz. toen kwam ik dus op het idee om de computer te formatteren.
dit wou niet zo gewoon en moest dus worden gedaan via de windows cd.

maar omdat ik al een paar keer wat problemen had gehad met windows vista dacht ik, waarom ook niet weer windows xp.

met de installatie cd van windows xp de boel geformatteerd en windows xp geinstalleerd maar dit wou niet lukken. hij ging wel eerst bezig met het kopiëren van de bestanden of zo, dan moest ie opnieuw opstarten wat ie ook deed, maar hij gaat niet weer verder met het installeren. ik kom dan gewoon weer in het menu waar ik weer kan kiezen uit 3 opties.

ik toch maar maar weer de windows vista cd pakken alles gaat in het begin goed; taal selecteren, toetsenbord taal selecteren enz. maar dan begint het probleem daarvan. er komt dan een venstertje voor waar boven staat; "waar wilt u windows installeren?" maar hier onder kan ik niks selecteren.

gewoon opstarten kan ook niet meer omdat de computer wel geformatteerd is, dus dat oude besturingssysteem is weg:confused:

ik ben echt helemaal radeloos!

wie helpt mij!

Als de computer opnieuw gaat starten komt er opstaan "Druk op een toets om van cd op te starten..." dan MOET u nergens opdrukken, dan gaat windows opstarten en kunt u verder met de installatie.

Groet,

Mogelijk heb je drivers voor xp 9( raid/sata controllers ) nodig.
Heb je een diskettestation?
Zo ja, kan je tijdens setup van XP via f6 deze laden.
Zo nee, dien je of het bios in te stellen op raid, acpi, ide
De sataschijf gedraagt zich dan als ide, maar is een optie die niet in alle biossen wordt ondersteund.
Zo nee, dien je deze drivers bij je pc fabiricant dan wel moederbordfabricant op te halen en te slipstreamen met de XP installaltiecd.
Uiteraard alleen mogelijk als je pc wordt ondersteund voor xp.

Link over slipstreamen ea: http://www.schoonepc.nl/instal/windows_xp_slipstreamen_autstreamer_nlite.html

Welke pc heb je?
Graag merk/type/naam/etc?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan